Image-to-Text Ratio

ilość tekstu w stosunku do grafiki

Dlaczego ważny jest Image-to-Text Ratio?

Wiele serwerów pocztowych korzysta z filtrów antyspamowych, które analizują proporcję tekstu do obrazów (ang. Image-to-Text Ratio) w wiadomości, aby ocenić czy jest spamem czy zwykłą wiadomością e-mail. E-maile z samymi obrazami lub z niewielką ilością tekstu często są automatycznie oznaczane jako spam.

Dysproporcja w tej kwestii może powodować, że kampanie marketingowe tracą na skuteczności, gdyż wiadomości trafiają do folderu spamu. Zaleca się unikanie nadmiernej ilości promocyjnego tekstu (czyt. spamerskie zwroty) lub umieszczania jednego dużego obrazu zajmującego całą powierzchnię listu, co może aktywować filtry spamowe i ograniczyć dostarczalność wiadomości.

Idealna proporcja tekstu do grafiki w wiadomościach B2C

Idealna proporcja tekstu do obrazu w przypadku wysyłek do klientów indywidualnych (ang. Business-To-Customer) powinna wynosić 80% tekstu do 20% grafiki. W przypadku gdy grafikę dzieli się na wiele małych części można przyjąć proporcję 60% tekstu do 40% grafiki. Dzięki temu wiadomości nie będą trafiały do folderu „Wiadomości śmieci”.

Natomiast w przypadku wysyłek mailingów do firm (B2B) zalecamy zrezygnować z grafiki lub używać jej w minimalnej ilości. Z doświadczenia możemy powiedzieć, że w komunikacji z firmami lepiej sprawdzają się listy zawierające sam tekst lub ewentualną grafikę ale w stopce.

Wstawiając obrazki do wiadomości należy pamiętać o ustawieniu tekstu alternatywnego (ALT) oraz tytułu (TITLE). Tekst alternatywny zostanie wyświetlony w miejscu obrazu gdy program pocztowy odbiorcy zablokuje grafikę. Z kolei tytuł czyli ang. „Title” wyświetli się w niektórych programach pocztowych gdy odbiorca najdzie myszką na obrazek.

Image-to-Text Ratio - Cięcie grafiki
Funkcja do podziału grafiki na mniejsze częsci w AnoMail

Podziel grafikę na mniejsze części aby nie trafić do spamu

Pamiętaj, że obraz ma stanowić uzupełnienie treści listu a nie jego całość. Im większa powierzchnia listu będzie zajęta przez grafikę tym większa szansa na to, że list u odbiorcy pojawi się w spamie. Filtry antyspamowe nie lubią gdy wiadomość e-mail składa się z jednego dużego obrazka lub gdy cała powierzchnia listu zbudowana jest z grafik

Dlatego aby zwiększyć skuteczność wysyłek z AnoMail należy pociąć grafikę na mniejsze części i dodać jak najwięcej tekstu, zwłaszcza na początku wiadomości. W tym celu w Edytorze wiadomości e-mail naciskamy przycisk Grafika i wybieramy funkcję Wstaw obraz z opcją podziału.

Kilka małych obrazów to nie to samo co jeden duży obrazek

AnoMail podzieli (potnie) obrazek na małe części. Dzięki temu filtr antyspamowy „zobaczy” wiele grafik a nie jedną dużą. To zwiększa szansę, na to że Państwa wiadomość dotrze do skrzynki odbiorczej Waszego klienta.

Polecany temat: Dlaczego listy wpadają do spamu na GMail?

Cięcie obrazka (Image-to-Text Ratio)
Funkcja do dzielenia grafiki na części w AnoMail

Korzystając z powyższej funkcji jeden duży obrazek dzielony jest na kwadraty lub prostokąty. Zwracamy uwagę aby szerokość grafiki nie przekraczała 599 pikseli. Obrazek powinien składać się minimum z 4 części. Większe grafiki mogą być dzielone na więcej fragmentów.

Każdy obrazek może być podlinkowany czyli wystarczy ustawić się na nim i pod prawym klawiszem myszki skorzystać z funkcji Hiperłącze. Dodatkowe funkcje do wstawiania grafiki znajdują się w oknie edycji listu pod przyciskiem Grafika.

Pamiętaj aby uzupełnić tekst alternatywny oraz title bo filtry antyspamowe odejmują punkty za ich uzupełnienie. Na powyższym rysunku w polu numer 6 można wpisać tekst opisujący co jest na obrazku lub zachęcający do kliknięcia. 

Grafika jest osadzona w wiadomości e-mail

Grafika wstawiona do listu w programie AnoMail jest domyślne osadzana w liście. Dzięki temu list nie trafia do spamu tak jak to ma miejsce w przypadku systemów konkurencyjnych. Po wstawieniu grafiki do wiadomości warto zapoznać się także z Analizatorem grafiki, który znajduje się pod przyciskiem Sprawdź. Analizator antyspamowy grafiki pokaże Państwu czy grafika nie ma znamion spamu.

W poniższym przypadku wstawiony obrazek jest za ciężki (waży 210 KB), ma za duże wymiary (1440×810) oraz zmniejszono jego szerokość i wysokość aby dopasować go wiadomości. Analizator sugeruje aby pociąć obrazek na mniejsze części lub wstawić go poprzez funkcję dopasowania szerokości obrazka do wymaganych 599 pikseli.

Analiza obrazków w wiadomości e-mail
Analizator grafiki pokazuje co poprawić pod kątem antyspamowym

Odpowiednia ilość tekstu w wiadomości

Dodatkowo używając funkcji Sprawdź i wybierając Statystyka wyrazów, można sprawdzić czy treść listu ma więcej niż 400 znaków, co stanowi absolutne minimum. Najlepszą skuteczność mają listy składające się z około 120 słów. Dłuższe maile mało kto przeczyta a z kolei wiadomości z mniejszą ilością tekstu (poniżej 70 słów) mogą być kwalifikowane automatycznie jako spam.

W języku polskim, w jednym wyrazie liczba znaków wynosi od 5 do 7, wliczając w to znaki interpunkcyjne. Przyjmując średnio 6 znaków na słowo, można przyjąć, że 120 słów to około 720 znaków. Jednak nie jest to ścisła wartość, ponieważ długość słów i użycie interpunkcji może znacząco wpłynąć na całkowitą liczbę znaków. 

Ponadto przed wysyłką zalecamy nacisnąć przycisk Sprawdź i wybierać funkcję Analizator treści, który pokaże czy Państwa tekst nie zawiera „spamerskich” zwrotów na które reagują filtry antyspamowe np. „Szanowni Państwo”, „Tylko teraz”, „Specjalna oferta” itd. Takich tekstów należy unikać gdyż ich wykrycie przez filtr antyspamowy może skutkować umieszczeniem listu z folderze „Oferty” lub „Wiadomości śmieci”.

Zobacz: Jak unikać słów na które reagują filtry antyspamowe?

Jakie korzyści są z zachowania odpowiedniej proporcji tekstu do grafiki w wiadomościach e-mail?

Utrzymanie odpowiedniego stosunku tekstu do obrazów w mailach przynosi zmniejsza ryzyko kwalifikacji listu jako spam. Właściwy balans między tekstem a obrazami poprawia dostarczalność e-maili oraz zwiększa skuteczność kampanii e-mailingowej. 

Większa ilość tekstu w stosunku do grafiki zapewnia lepsze przekazanie wiadomości, nawet gdy obrazy nie wczytają się poprawnie. Proporcja 60% tekstu do 40% obrazów promuje lepsze zaangażowanie użytkowników, dostarczając im atrakcyjne wizualnie maile. Optymalizacja e-maili pod kątem urządzeń mobilnych, zapewniając ich responsywność, także wpływa na pozytywne doświadczenia użytkowników. 

Zrównoważenie tekstu i obrazów ułatwia wyszukiwanie wiadomości w skrzynce odbiorczej oraz poprawia dostępność dla użytkowników korzystających z czytników ekranowych, bo ich czytniki odczytają tekst zawarte na obrazku. Zastosowanie tych praktyk oraz testowanie różnych układów pozwala na elastyczność w strategiach marketingowych, zwiększając skuteczność dotarcia do odbiorców.

Zobacz: Dlaczego obrazek po wstawieniu nie wyświetla się w całości?

Inne funkcje do wstawiania grafiki w AnoMail

Oprogramowanie AnoMail posiada kilka funkcji pozwalających na wstawianie grafiki do wiadomości e-mail tak aby od razu wyświetliła się u odbiorcy listu oraz nie powodowała kwalifikacji antyspamowej.

W oknie edycji listu znajduje się przycisk Grafika, pod którym znajduje się wiele funkcji do wstawiania grafiki:

  • Utwórz obraz przez sztuczną inteligencję – program tworzy obrazek na podstawie podanej instrukcji np. „pracownicy biurowi siedzą przy komputerze a w tle na ścianie widać plakat z napisem webinar”.
  • Wstaw obraz z dysku bez ingerencji – ta funkcja pozwala wstawić do listu obrazek w takiej formie w jakiej został przygotowany przez Państwa grafika. Program wstawia go do treści i nie ingeruje w wagę ani rozmiar obrazka.
  • Wstaw obraz z opcjami dopasowania – ta funkcja pozwala automatycznie zmniejszyć wymiar obrazu tak, aby nie przekraczał na szerokość np. 550 pikseli. Im szerszy obraz tym większe prawdopodobieństwo, że list trafi do spamu lub zostanie oznaczony jako niebezpieczny na serwerach Google/Gmail.
  • Wstaw przycisk graficzny CTA – ta funkcja pozwoli wstawić do listu graficzny przycisk akcji ang. CTA czyli Cal to action, który zachęca do kliknięcia w link np. odwiedź naszą stronę.
  • Wstaw lub przytnij obraz ze schowka Windows – ta funkcja pozwala wstawiać lub przycinać fragmenty obrazu pobranego bezpośrednio ze schowka Windows.
  • Utwórz obraz z obiektu Word lub OO Draw – ta funkcja pozwala wstawiać graficzne przyciski stworzone w programie Microsoft Word lub Open Office Draw (Libre Office). Wstawiona w ten sposób grafika wyświetla się prawidłowo we wszystkich programach pocztowych a nie tylko w programie Outlook.
  • Wstaw obraz z linkiem do You Tube – ta funkcja służy do generowania tzw. wideomaila czyli wiadomości e-mail, w której wstawiono film wideo z serwisu YouTube.
  • Wstaw obraz z serwera internetowego – ta funkcja pozwala wstawiać obrazki umieszczone np. na Państwa stronie internetowej, dzięki czemu zmniejsza się waga listu ale zwiększa ryzyko trafienia do spamu tylko dlatego, że grafika jest dociągana z serwera a nie osadzona w treści listu.

Prawidłowe przygotowanie grafik do mailingu

Sprawdź jak tworzyć grafiki do mailingu aby nie trafić do spamu
SAMOUCZEK

Inna tematyka związana z masową wysyłką e-mail

Integracja Google antyspam w AnoMail

Tester antyspamowy online Google

W program AnoMail wbudowane są testery antyspamowe online, które pozwalają sprawdzić rzeczywiste wyniki tego czy Państwa wiadomość nie będzie traktowana u odbiorcy jako spam. Jednym z testerów antyspamowych jest tester antyspamowy Google, z którym AnoMail się integruje.

Czytaj więcej »
Lokalny moduł subskrypcji AnoMail

Lokalny moduł subskrypcji w AnoMail

Lokalny moduł subskrypcji w programie AnoMail służy do obsługi rezygnacji, zapisów oraz wyłapywania zwrotów z niedostarczonej korespondencji. Można w nim także ustawić autoresponder, który samodzielnie będzie wysyłał ofertę lub klauzulę marketingową (RODO).

Czytaj więcej »