Wyszukiwanie adresów email
na podstawie słów kluczowych
Wyszukiwanie adresów email
AnoMail oferuje wyszukiwanie adresów e-mail wg słów kluczowych z wykorzystaniem wyszukiwarki Google. Możliwe jest to dlatego, że w program AnoMail wbudowano specjalną przeglądarkę o nazwie Patrz i pobierz. Nasza przeglądarka zbudowana jest na bazie oprogramowania Microsoft Edge.
Po naciśnięciu przycisku Szukaj… wpisuje się słowa kluczowe opisujące jakie adresy firm chcecie Państwo znaleźć np. „klub karate kontakt mail” lub „biuro rachunkowe kontakt mail”. Program AnoMail przekazuje słowa kluczowe do wyszukiwarki Google a ta wyświetla od razu 100 stron z wynikami. Potem można kliknąć pokaż kolejne 100 stron itd.
W poniższym przykładzie AnoMail pokazuje, że jest gotowy do pobrania 71 adresów z pierwszej setki gdyż nie wszystkie witryny zawierają adres e-mail widoczny w górnej części strony. Google pokaże maksymalnie 500 wyników z podziałem po 100. W opcjach programu AnoMail można włączyć aby nie czekał aż użytkownik kliknie przycisk Pobierz tylko samodzielnie pobierał adresy. Podgląd zebranych emaili dostępny jest pod przyciskiem Adresy.
Pokrewny temat: Zmiana adresu IP podczas zbierania danych ze stron
Wyszukiwarka adresów e-mail firm
AnoMail może pobierać dane automatycznie od razu z wyników wyszukiwania lub można nacisnąć przycisk Akcja i wybrać funkcję Pobierz hiperłącza. W tym przypadku nasz program pobierze adresy stron internetowych firm, które potem samodzielnie odwiedzi w poszukiwaniu adresów e-mail.
Na początek zalecamy korzystać z ręcznego trybu zbierania adresów. On pozwoli Państwu precyzyjnie budować bazy adresowe czyli zbierze tylko te adresy, które mu zlecicie naciskając przycisk Pobierz. Potem w opcjach programu można włączyć automatyczny tryb pobierania adresów.
Patrz także: Pobieranie hiperłączy do stron internetowych
Wyszukiwanie nie tylko adresów e-mail
Program AnoMail gromadzi dane dotyczące źródła oraz daty pozyskania adresu, a także zapisuje tytuł i opis strony firmowej na której znaleziono adres. Te informacje mogą być wykorzystane w celu lepszego przygotowania spersonalizowanych zapytań lub cold mailingu. To z pewnością przyczyni się do zwiększenia efektywności działań marketingowych i nawiązania bardziej trafnych relacji z odbiorcami.
Dzięki personalizacji i odpowiedniemu ukierunkowaniu, cold mailing staje się doskonałym narzędziem w budowaniu relacji z klientami i przyczynia się do osiągnięcia lepszych wyników biznesowych. Należy pamiętać, że pierwszy mail nie może być mailem handlowym nastawionym na sprzedaż.
Pokrewny temat: Follow-up czyli wysyłka do osób, które nie odpowiedziały na pierwszego maila
Proces wyszukiwania adresów e-mail wg słów kluczowych umożliwia identyfikację potencjalnych partnerów biznesowych, klientów lub dostawców oraz pozwala na zbieranie informacji potrzebnych do nawiązania współpracy. W trakcie odwiedzin strony internetowej, AnoMail zapisuje powyższe informacje, które można filtrować lub przekazać do programu Microsoft Excel naciskając przycisk Zapisz.
Pokrewny temat: Pobieranie informacji o profilu odbiorcy z jego strony internetowej
Wyszukiwanie adresów email w Google to za mało?
Gdyby okazało się, że zbieranie adresów e-mail z wyszukiwarki Google to za mało, to AnoMail oferuje również hurtowe zbieranie adresów e-mail z danej domeny. Wskazuje się programowi katalog stron firmowych i ukierunkowuje automat na zbieranie konkretnych informacji np. tylko salony fryzjerskie z Warszawy.
Funkcja do pozyskiwania adresów e-mail w sposób hurtowy dostępna jest w głównym oknie programu AnoMail pod przyciskiem Importuj. Po podaniu parametrów startowych, automat odwiedza strony pasujące do podanego kryterium wyszukiwawczego np. biuro rachunkowe.
Zalecamy ukierunkować automat, aby od razu segmentował klientów. Dzięki temu jeden mailing wyśle się do biur podróży a kolejny do biur rachunkowych. Nie zalecamy łączyć wszystkich adresów w jedną całość. Lepszy efekt osiągniecie Państwo stosując segmentację odbiorców.
Ograniczenie ryzyka blokady serwera wysyłkowego
Przy pomocy naszego zbieracza można łatwo pozyskiwać adresy, ale samo posiadanie adresu e-mail nie daje Państwu prawa do wysyłania ofert czy wiadomości marketingowych do odbiorcy. Konieczne jest uzyskanie zgody od adresata co jest niezbędne ze względu na obowiązujące przepisy prawa.
Po zebraniu adresów warto od razu wykorzystać funkcję Brak zgód na mailing, która pozwala na usunięcie z bazy odbiorców, którzy zgłosili nam że nie chcą otrzymywać jakichkolwiek zapytań lub ofert. Dzięki temu działaniu, unikacie Państwo wysyłania mailingu do odbiorców, którzy zapewne nie będą zainteresowani Waszymi ofertami.
Polecamy funkcje do czyszczenia baz przed wysyłką zapytań o możliwość przesłania informacji handlowych:
- Brak zgód na mailing – usuwa odbiorców, którzy nie życzą sobie żadnych zapytań
- Ryzykowne adresy e-mail – usuwa adresatów korzystających z globalnych zabezpieczeń antyspamowych
- Osierocone adresy e-mail – usuwa adresy firm, które nie mają stron internetowych.