Zbieranie adresów ze stron internetowych
Pobieranie adresów e-mail z internetu
Zbieranie adresów ze stron internetowych Firm
Kupowanie baz adresów firm lub samodzielne zbieranie adresów ze stron internetowych wywołuje spore kontrowersje ale jest najprostszym sposobem na budowanie bazy potencjalnych klientów. Przy czym nie liczy się ilość adresów w bazie ale ich jakość.
Program AnoMail ma wbudowane trzy moduły służące do zbierania adresów e-mail bezpośrednio ze stron internetowych. Moduły te dostępne są w głównym oknie programu pod przyciskiem Importuj. Moduły do zbierania adresów zbierają ze stron tylko adresy e-mail. Pomijają dodatkowe dane takie jak np. numery telefonów itp.
Tworzenie bazy danych potencjalnych klientów
Dzięki funkcji zbierania adresów e-mail ze stron internetowych możecie Państwo budować własne bazy adresowe a tym samym powiększać bazę potencjalnych klientów. Budując samodzielnie bazę potencjalnych klientów macie pewność, że adresy e-mail będą aktualne gdyż są zbierane przez AnoMail na bieżąco ze stron internetowych firm.
W programie AnoMail dostępne są trzy modułu umożliwiające zbieranie adresów ze stron internetowych:
- Patrz i pobierz – do świadomego zbierania adresów w momencie odwiedzania strony internetowej. Moduł zbiera adresy automatycznie lub ręcznie w trakcie wizyty na stronie, którą w danym momencie przeglądacie Państwo.
- Hurtowo z domeny – po wskazaniu domeny program odwiedza wszystkie podstrony i zbiera adresy e-mail z danego serwisu. Państwo decydujecie jakie podstrony ma odwiedzić oraz w jakiej ilości. Moduł analizuje linki na stronie i podąża za nimi.
- Z konkretnej strony – program zbiera adresy e-mail z jednej, podanej przez Państwa witryny internetowej. Nie odwiedza innych stron tylko jedną wskazaną przez Państwa np. www.example.com/strona.html
Gdzie znajduje się zbieracz adresów?
Po instalacji AnoMail na pulpicie Windows pojawi się m.in. dwie nowe ikony: AnoMail Wysyłka oraz AnoMail Zbieracz. Aby uzyskać dostęp do funkcji pobierania adresów z internetu należy uruchomić moduł wysyłkowy klikając ikonę „AnoMail Wysyłka” a następnie nacisnąć przycisk Importu.
Druga możliwość to kliknięcie w ikonę „AnoMail Zbieracza adresów” i wtedy uruchomi się nasza autorska przeglądarka o nazwie Patrz i Pobierz (PiP), która działa w ten sposób, że w trakcie odwiedzania przez Państwa konkretnej strony pobierane są adresy e-mail.
Budowanie bazy adresów poprzez moduł "Patrz i pobierz"
Podstawowym modułem do zbierania adresów e-mail z internetu jest funkcja „Patrz i pobierz (PiP)”, która pozwala zbierać adresy w momencie, gdy przeglądacie Państwo strony internetowe. Ta funkcja pozwala np. w połączeniu z serwisem wyszukiwawczym Google lub Bing wpisać słowa kluczowe na podstawie których program będzie zbierał adresy bezpośrednio z wyników wyszukiwania.
Moduł patrz i pobierz zbiera adresy także z katalogów firm i innych stron na których umieszczone są adresy w sposób jawny lub „zabezpieczony” przy pomocy słów np. firma(at)example.com. Zebrane adresy można zapisać do pliku CSV lub TXT. Można ich od razu użyć do wysyłki cold mailingu lub zapytań o możliwość przesłania oferty.
Dodatkowy temat: Wykorzystanie serwerów proxy do zmiany IP
Budowanie bazy adresów e-mail wg słów kluczowych
Jeżeli użyjecie Państwo wyszukiwarki Google to możecie wyszukiwać adresy e-mail wg słów kluczowych. W ten sposób dokładnie sterujecie słowami kluczowymi, które opisują adresy firm, które chcecie odnaleźć np. „apteka Katowice kontakt mail” lub „warsztat samochodowy Warszawa kontakt mail”.
Pobieranie adresów z Państwa systemu e-commerce lub CRM
Ponadto funkcja „Patrz i pobierz (PiP)” pozwala zbierać adresy np. bezpośrednio z Państwa systemu CRM (baza klientów) lub sklepu internetowego (e-commerce) pod warunkiem, że system dostępny jest poprzez stronę internetową. Bezpośrednio z programu AnoMail logujecie się do swojego systemu CRM i te adresy e-mail, które widzicie na ekranie mogą być użyte do wysyłki.
Bez problemu zapiszesz adresy do pliku CSV
Wszystkie zebrane adresy wraz z dodatkowymi danymi można wczytać do edytora kontaktów AnoMail klikając przycisk Kontakty i wybierając Wczytaj kontakty ze zbieracza (PIP, Patrz i pobierz). Adresy mogą być także zapisane w formacie CSV, aby była możliwość wczytania ich do Excela lub innego programu np. Calc z OpenOffice.
Dodatkowe dane takie jak np. „Witryna” czyli pole personalizacji #URL#, można wstawić do wysyłanej wiadomości. Treść listu będzie wyglądała na przykład tak „Znalazłem Państwa stronę #URL# i widzę, że sprzedajecie na niej produkty XYZ…”. Po wysłaniu do odbiorcy pole #URL# zostanie zamienione na właściwą domenę czyli „Znalazłem Państwa stronę AnoMail.pl i widzę, że sprzedajecie na niej produkty XYZ…”.
Z kolei po naciśnięciu przycisku Uzupełnienia można uzupełnić imiona i nazwiska z adresów e-mail, rozpoznać płeć odbiorcy i wiele innych. Dzięki temu będziecie mogli wykorzystać te dane do przygotowania mocno spersonalizowanych wiadomości, które sprawią wrażenie że zostały wysłane tylko do konkretnej osoby.
Tryby zbierania adresów e-mail ze strony
Przechodząc do Menu Opcje można włączyć funkcję do blokowania reklam i tropicieli, które wyświetlają się na stronie. Ta funkcja powinna zablokować mechanizmy typu CAPTCHA do wykrywania botów. Dodatkowo można skorzystać z kliku opcji zbierania adresów tzn.
- Metoda standardowa (domyślnie włączona) – pobiera adresy e-mail w trakcie odwiedzin bezpośrednio z kodu HTML strony internetowej. Gdy strona zgłosi, że załadowała się w całości, to AnoMail stara się z niej wydobyć adresy. Zalecamy korzystać z tej metody gdyż cechuje się wyższą skutecznością. Jednak niektóre witryny stosują zabezpieczenia i adresy nie są bezpośrednio widoczne w kodzie strony.
- Użyj metody schowkowej – po załadowaniu strony, program pozwala na uruchomienie skryptów zabezpieczających i dopiero potem stara się pobierać adresy e-mail ale nie z kodu strony tylko z tego z treści widocznej na ekranie. Ta metoda pobiera tylko widoczne adresy e-mail więc nie pobierze adresów, które wyświetlają się dopiero po najechaniu myszką na przycisk np. Pokaż adres e-mail.
- Użyj metody nasłuchowej – ta metoda przydaje się w przypadku stron, które nie przeładowują się tzn. nie generują przejścia na podstronę lub nie zgłaszają informacji o tym, że strona załadowała się w całości, tylko wyświetlają zawartość po naciśnięciu przycisku np. Pokaż dane kontaktowe.
W niektórych przypadkach przydaje się także skorzystanie z Trybu powrotu do głównej strony. Załóżmy, że na głównej stronie znajdują się linki do wybranych podstron, które zawierają adresy kontaktowe. W momencie gdy klikniecie przycisk np. Pokaż adres… program przechodzi na daną podstronę, pobiera z niej adresy a następnie wraca na główną stronę z listą adresów.
W ten sposób możecie pobierać adresy tylko tych firm, które pasują do Waszej grupy docelowej i od razu segregować adresy wg określonego kryterium. Gdyby jednak trzeba było pobrać wszystkie adresy z podanej listy stron to można użyć kolejnej funkcji o nazwie Kreator wizytacji.
Adresy wyświetlone dopiero po przewinięciu strony
Czasami istnieje także konieczność przewinięcia strony lub wykonania ruchów myszką aby zostały wyświetlone adresy e-mail. W takim przypadku należy włączyć funkcję Automatycznie przewijaj stronę. Program po wejściu na stronę, przewinie ją do obszaru stopki aby pobrać adresy e-mail, które wyświetlą się dopiero po przewinięciu zawartości witryny.
Zbieranie adresów z konkretniej strony WWW
Drugim modułem do zbierania adresów ze stron internetowych jest funkcja o nazwie „hurtowo z danej domeny”. Ta funkcja przeznaczona jest do automatycznego zbierania adresów e-mail z różnych stron internetowych lub katalogów, na których prezentowane są adresy firm pogrupowane np. wg branż.
Moduł hurtowego zbierania adresów e-mail oferuje szereg funkcji, dzięki którym można pozyskiwać adresy z danej kategorii, z danego miasta itp. Ten moduł działa jak typowa żniwiarka (ang. harvester), który odwiedza daną domenę, sprawdza umieszczone na niej odnośniki i podąża za nimi zbierając adresy.
Pokrewny temat: Jak wysyłać mailingi reklamowe dla firm?
Zbieranie adresów w sposób wertykalny ze wskazanej domeny
Nasz moduł nie działa jak typowy mail harvester gdyż odwiedza tylko daną domenę tzn. zbiera adresy tylko ze wskazanego serwisu. Jeżeli w danej domenie (np. AnoMail.pl) są odnośniki do stron w innych domenach to nasz moduł je ignoruje. Odwiedza tylko i wyłącznie adresy we wskazanej przez Państwa domenie.
Śmieciowe bazy zebrane przez typowe żniwiarki
Zwykłe żniwiarki zbierają adresy e-mail najczęściej w sposób horyzontalny czyli z różnych domen, oraz adresy z różnej tematyki wrzucając do „jednego worka”. Baza zbudowana przez typowe żniwiarki jest najczęściej bazą śmieciową i powoduje dużo zgłoszeń antyspamowych od odbiorców, którzy nie są zainteresowani otrzymywaniem ofert nie związanych z ich potrzebami.
Zbieranie adresów z konkretniej strony WWW
Trzeci moduł do zbierania adresów e-mail nazywa się „z konkretnej strony” i pozwala pobrać adresy prezentowane na danej stronie, której adres Państwo podajecie. Wcześniej należy skopiować adres witryny, z której mają zostać pobrane adresy. Moduł nie analizuje odnośników, które znajdują się na wskazanej stronie internetowej. Pobiera z danej strony adresy niezależnie od tego czy są podane w formie jawnej czy też „zabezpieczone” w formie tekstów np. „at” zamiast „@”. Moduł ignoruje dodatkowe dane, które znajdują się na stronie i pobiera tylko same adresy e-mail.
Chcesz pobierać adresy bezpośrednio z przeglądarki?
W ostateczności jest jeszcze czwarty moduł, który służy do zbierania adresów z dowolnej aplikacji Windows pod warunkiem, że ta pozwoli zaznaczyć adresy i skopiować do schowka Windows. Dzięki tej funkcji możecie Państwo wejść na określoną stronę internetową w swojej ulubionej przeglądarce np. Chrome lub Firefox. , nacisnąć „zaznacz wszystko” (Ctrl+A) a następnie nacisnąć „kopiuj” (Ctrl+C) i nawet jak adresy na stronie są zabezpieczone to program potrafi usunąć takie zabezpieczenia i pobrać adresy e-mail do wysyłki.
Pobieranie danych firmy na podstawie adresów e-mail
Program AnoMail wyposażono także w funkcję pozwalającą uzupełnić dodatkowe informacje o odbiorcy listu na podstawie domeny firmowej, w której adresat ma skrzynkę. Dzięki tej funkcji mając tylko i wyłącznie adres e-mail pracowników możecie Państwo pobrać automatycznie z internetu informacje o nazwie firmy i opisie działalności a potem umieścić je w polu personalizacji np. etykieta lub info.
Stosując personalizację lub pozyskując zgody na przesłanie oferty przy użyciu cold mailingu zwiększacie Państwo skuteczność swoich wysyłek a tym samym osiągacie założone cele.
Higiena bazy i brak zgód na wysyłanie ofert
Higiena bazy adresowej polega na usunięciu z bazy nieprawidłowych lub nieaktualnych adresów e-mail. Dlatego w pierwszej kolejności w głównym oknie AnoMail należy nacisnąć przycisk Sprawdź listę i wybrać funkcję Na podstawie walidatora MX przed wysyłką. Program pozwala ustalić nieprawidłowe adresy, do których nie ma sensu nic wysyłać bo poczta i tak nie dotrze. Warto także zapoznać się z innymi funkcjami do porządkowania bazy adresów e-mail.
Usuń z bazy adresatów, którzy nie chcą Twoich zapytań ani ofert
Ponadto przed wysyłką zapytań o możliwość przesłania oferty na adresy pozyskane z Internetu zaleca się użyć funkcji Brak zgód na mailing oraz Klasyfikator adresów e-mail (RODO) aby ograniczyć ryzyko zgłoszeń antyspamowych a przez to zmniejszyć ryzyko, że Państwa serwer wysyłkowy trafi na listy spamerów (ang. RBL).
Na koniec zalecamy użyć funkcji do wykrywania ryzykownych adresów e-mail. W przypadku zakupionych baz należy także skorzystać z Międzynarodowej bazy błędnych adresów aby nie wysyłać poczty do nieaktualnych odbiorców.