Segmentacja bazy kontaktów

do wysyłek zapytań i ofert

Segmentacja bazy adresów e-mail

AnoMail oferuje podział adresów e-mail na grupy oraz segmentację odbiorców. Nie ma ograniczeń co do ilości adresów e-mail. Optymalna segmentacja bazy danych to klucz do skutecznych kampanii e-mail marketingowych, zwłaszcza w strategii cold mail. Dzięki starannie dopasowanym grupom odbiorców, możemy dostarczyć spersonalizowane treści, zwiększając szanse na pozyskanie nowych klientów.

Segmentacja w AnoMail obejmuje ponad 30 różnych cech (pól personalizacji) co pozwala precyzyjnie dostosować przekaz do różnorodnych preferencji. Baza może być budowana w Microsoft Excel lub w Edytorze kontaktów wbudowanym w AnoMail. Osoby mniej wymagające mogą utworzyć bazy składające się z samych adresów i zapisać je w oddzielnych plikach tekstowych np. Warszawa.txt, Katowice.txt, Kraków.txt (każdy adres w nowej linii).

Nie marnuj budżetu na nieukierunkowane reklamy – skorzystaj z AnoMail Premium i osiągnij lepsze rezultaty korzystając m.in. z dynamicznych treści dopasowanych do odbiorców wiadomości e-mail. Program posiada funkcję”Whitelabel” więc odbiorca nie wie że wysyłasz pocztę z AnoMail.

Szybki wybór kontaktów do mailingu

W AnoMail jest możliwość precyzyjnej segmentacji odbiorców korzystając z szybkich filtrów dostępnych w Edytorze kontaktów. Dzięki temu rozwiązaniu możesz łatwo podzielić swoją bazę danych na grupy oparte na różnych kryteriach, zapewniając spersonalizowane kampanie e-mailowe.

Wykorzystaj funkcje segmentacji w AnoMail, aby efektywniej dotrzeć do właściwych odbiorców i zwiększyć skuteczność swoich działań marketingowych. Na podobniej zasadzie jak w Excelu można tworzyć oddzielne grupy wysyłkowe. Pojedyncza grupa może mieć do 100 tys. pozycji zwierających adresy e-mail, imiona i nazwiska, nazwy firm i wiele innych cech, które mogą posłużyć do segmentacji.

Patrz: Jak korzystać z filtra zaawansowanego?

Segmentacja i filtrowanie bazy e-mail
Filtrowanie rekordów w Edytorze kontaktów AnoMail

Segmentacja bazy adresowej

Program AnoMail pozwala na wykorzystanie w treści wiadomości e-mail pól personalizacji takich jak Imię, Nazwisko odbiorcy listu, nazwa firmy w której pracuje i wiele innych. Dzięki temu można przygotować spersonalizowane wiadomości mające przekonać odbiorce, że poczta elektroniczna wysyłana jest tylko i wyłącznie do niego. Coś na wzór korespondencji seryjnej w programie Microsoft Word.

Zastosowanie pół personalizacji w dużym stopniu zwiększa skuteczność mailingów akwizycyjnych (np. zapytanie o możliwość przesłania informacji handlowych) oraz sprzedażowych. Funkcję seryjnej wysyłki e-mail można wykorzystać także np. w ofertowaniu lub cold mailingu.

Edytor kontaktów ułatwia segmentację bazy adresowej

Do budowy baz mailingowych zawierających pola personalizacji służy edytor kontaktów AnoMail. Bazę można także tworzyć w dowolnym programie np. Excel lub Access i potem wczytać ją do edytora kontaktów programu AnoMail. Oprogramowanie AnoMail odczytuje i zapisuje bazy w formacie CSV. Aby otworzyć edytor kontaktów należy nacisnąć przycisk Kontakty/Odbiorcy, który pokazano na poniższym rysunku.

Patrz: Whitelabel czyli nikt nie wie, że wysyłasz z AnoMail

Edytor kontaktów AnoMail
Edycja kontaktów z danymi do personalizacji np. Imię, Nazwisko, Nazwa firmy itd.

Edytor kontaktów do budowy baz adresowych

Wykorzystanie Edytora kontaktów wraz z personalizacją mailingu, pozwala łatwo zarządzać danymi kontaktowymi, tworzyć segmenty odbiorców na podstawie różnych kryteriów i wysyłać spersonalizowane wiadomości. To skutkuje lepszym targetowaniem oraz większym zaangażowaniem odbiorców, co z kolei przełoży się na zwiększenie skuteczności kampanii i osiągnięcie lepszych wyników.

Edytor kontaktów w AnoMail
Edytor kontaktów do budowy bazy adresowej, dostępny jest w każdej wersji AnoMail

Baza adresowa w programie Microsoft Excel

Spersonalizowane bazy adresowe można tworzyć w programie Microsoft Excel, Microsoft Access lub generować bezpośrednio w Państwa systemie CRM (program do zarządzania klientami) a następnie zapisać je w pliku tekstowym CSV (wartości rozdzielone przecinkami).

Bazy adresowe zawierające spersonalizowane dane wczytuje się do programu AnoMail poprzez Edytor kontaktów. Następnie w Edytorze kontaktów należy kliknąć Kontakty i wybrać Importuj listę kontaktów z pliku CSV.

Zobacz także: Jak usunąć zdublowane adresy  z listy wysyłkowej?

Szybki import kontaktów z Microsoft Excel
Łatwy import danych z Microsoft Excel

import kontaktów z listy w notatniku

Te osoby, które nie chcą personalizować swoich wysyłek (co jest błędem) zachęcamy do personalizacji przynajmniej danych odbiorcy. Użycie w polu DO: danych odbiorcy obniża punktację antyspamową gdyż spamerzy w polu DO: najczęściej stosują tylko adres e-mail. Dlatego ponownie zachęcamy aby używać pol personalizacji w danych odbiorcy listu.

W tym celu można przygotować bazę chociażby w Notatniku Windows. Każdy z kontaktów powinien być umieszczony w osobnym wierszu. Na początku powinna znaleźć się nazwa odbiorcy a potem jego adres e-mail w nawiasie trójkątnym np. Jan Nowak <nowak55@interia.pl>. Naciskając przycisk Importuj rozwinie się lista funkcji, z której wybieramy Z szybkiej listy kontaktów.

Szybki import kontaktów z Notatnika
Import danych odbiorców z Notatnika Windows

artykuły na temat wysyłania mailingów: