Segmentacja bazy kontaktów
do wysyłek zapytań i ofert
Segmentacja bazy adresów e-mail
AnoMail oferuje podział adresów e-mail na grupy oraz segmentację odbiorców. Nie ma ograniczeń co do ilości adresów e-mail. Optymalna segmentacja bazy danych to klucz do skutecznych kampanii e-mail marketingowych, zwłaszcza w strategii cold mail. Dzięki starannie dopasowanym grupom odbiorców, możemy dostarczyć spersonalizowane treści, zwiększając szanse na pozyskanie nowych klientów.
Segmentacja w AnoMail obejmuje ponad 30 różnych cech (pól personalizacji) co pozwala precyzyjnie dostosować przekaz do różnorodnych preferencji. Baza może być budowana w Microsoft Excel lub w Edytorze kontaktów wbudowanym w AnoMail. Osoby mniej wymagające mogą utworzyć bazy składające się z samych adresów i zapisać je w oddzielnych plikach tekstowych np. Warszawa.txt, Katowice.txt, Kraków.txt (każdy adres w nowej linii).
Nie marnuj budżetu na nieukierunkowane reklamy – skorzystaj z AnoMail Premium i osiągnij lepsze rezultaty korzystając m.in. z dynamicznych treści dopasowanych do odbiorców wiadomości e-mail. Program posiada funkcję”Whitelabel” więc odbiorca nie wie że wysyłasz pocztę z AnoMail.
Zobacz także: System do zarządzania kontaktami z klientami (ProFlow)
Szybki wybór kontaktów do mailingu
W AnoMail jest możliwość precyzyjnej segmentacji odbiorców korzystając z szybkich filtrów dostępnych w Edytorze kontaktów. Dzięki temu rozwiązaniu możesz łatwo podzielić swoją bazę danych na grupy oparte na różnych kryteriach, zapewniając spersonalizowane kampanie e-mailowe.
Wykorzystaj funkcje segmentacji w AnoMail, aby efektywniej dotrzeć do właściwych odbiorców i zwiększyć skuteczność swoich działań marketingowych. Na podobniej zasadzie jak w Excelu można tworzyć oddzielne grupy wysyłkowe. Pojedyncza grupa może mieć do 100 tys. pozycji zwierających adresy e-mail, imiona i nazwiska, nazwy firm i wiele innych cech, które mogą posłużyć do segmentacji.
Segmentacja bazy adresowej
Program AnoMail pozwala na wykorzystanie w treści wiadomości e-mail pól personalizacji takich jak Imię, Nazwisko odbiorcy listu, nazwa firmy w której pracuje i wiele innych. Dzięki temu można przygotować spersonalizowane wiadomości mające przekonać odbiorce, że poczta elektroniczna wysyłana jest tylko i wyłącznie do niego. Coś na wzór korespondencji seryjnej w programie Microsoft Word.
Zastosowanie pół personalizacji w dużym stopniu zwiększa skuteczność mailingów akwizycyjnych (np. zapytanie o możliwość przesłania informacji handlowych) oraz sprzedażowych. Funkcję seryjnej wysyłki e-mail można wykorzystać także np. w ofertowaniu lub cold mailingu.
Edytor kontaktów ułatwia segmentację bazy adresowej
Do budowy baz mailingowych zawierających pola personalizacji służy edytor kontaktów AnoMail. Bazę można także tworzyć w dowolnym programie np. Excel lub Access i potem wczytać ją do edytora kontaktów programu AnoMail. Oprogramowanie AnoMail odczytuje i zapisuje bazy w formacie CSV. Aby otworzyć edytor kontaktów należy nacisnąć przycisk Kontakty/Odbiorcy, który pokazano na poniższym rysunku.

Edytor kontaktów do budowy baz adresowych
Wykorzystanie Edytora kontaktów wraz z personalizacją mailingu, pozwala łatwo zarządzać danymi kontaktowymi, tworzyć segmenty odbiorców na podstawie różnych kryteriów i wysyłać spersonalizowane wiadomości. To skutkuje lepszym targetowaniem oraz większym zaangażowaniem odbiorców, co z kolei przełoży się na zwiększenie skuteczności kampanii i osiągnięcie lepszych wyników.
Baza adresowa w programie Microsoft Excel
Spersonalizowane bazy adresowe można tworzyć w programie Microsoft Excel, Microsoft Access lub generować bezpośrednio w Państwa systemie CRM (program do zarządzania klientami) a następnie zapisać je w pliku tekstowym CSV (wartości rozdzielone przecinkami).
Bazy adresowe zawierające spersonalizowane dane wczytuje się do programu AnoMail poprzez Edytor kontaktów. Następnie w Edytorze kontaktów należy kliknąć Kontakty i wybrać Importuj listę kontaktów z pliku CSV.
Zobacz także: Jak usunąć zdublowane adresy z listy wysyłkowej?
import kontaktów z listy w notatniku
Te osoby, które nie chcą personalizować swoich wysyłek (co jest błędem) zachęcamy do personalizacji przynajmniej danych odbiorcy. Użycie w polu DO: danych odbiorcy obniża punktację antyspamową gdyż spamerzy w polu DO: najczęściej stosują tylko adres e-mail. Dlatego ponownie zachęcamy aby używać pol personalizacji w danych odbiorcy listu.
W tym celu można przygotować bazę chociażby w Notatniku Windows. Każdy z kontaktów powinien być umieszczony w osobnym wierszu. Na początku powinna znaleźć się nazwa odbiorcy a potem jego adres e-mail w nawiasie trójkątnym np. Jan Nowak <nowak55@interia.pl>. Naciskając przycisk Importuj rozwinie się lista funkcji, z której wybieramy Z szybkiej listy kontaktów.
Segregacja odbiorców wg dostawców poczty
Podział bazy adresów e-mail według dostawców poczty, jak Google, Microsoft, Yahoo, Onet, Interia czy WP, może znacząco wpłynąć na skuteczność kampanii e-mailowej zwłaszcza gdy wysyłacie dużo tzw. zimnych maili.
Funkcja dostępna jest w głównym oknie programu AnoMail po naciśnięciu przycisku Sprawdź maile i wybraniu Selekcja odbiorców z podziałem na dostawców poczty.
Selekcja adresów pozwala na lepsze dopasowanie treści wiadomości e-mail do specyficznych filtrów antyspamowych stosowanych przez różne platformy, co zwiększa szanse na trafienie do skrzynki odbiorczej potencjalnego klienta.
Podział wg dostawców poczty pomaga również w zarządzaniu limitami wysyłek narzucanymi przez poszczególne serwisy, co minimalizuje ryzyko blokad i opóźnień w dostarczeniu ważnych maili.
artykuły na temat wysyłania mailingów:

Tester antyspamowy online Microsoft
W program AnoMail wbudowane są testery antyspamowe online, które pozwalają sprawdzić rzeczywiste wyniki tego czy Państwa wiadomość nie będzie traktowana u odbiorcy jako spam biorąc pod uwagę najbardziej zaawansowane mechanizmy antyspamowe jakie udostępnia firma Microsoft oraz Google.

Czyszczenie baz adresowych na potrzeby wysyłania zapytań
Czyszczenie baz adresowych to jedna z funkcji programu AnoMail. Dzięki niej można usunąć zdublowane adresy, sprawdzić poprawność adresów e-mail oraz usunąć z bazy adresy znajdujące się w różnych plikach

Pełna personalizacja treści wiadomości email
Program AnoMail w najnowszej wersji oferuje pełną personalizację treści listu oraz załączników. Do każdego odbiorcy można zwracać się po imieniu, nazwisku, powoływać się na nazwę firmy odbiorcy, wstawiać do treści kody rabatowe i wiele innych.