Segmentacja bazy kontaktów

do wysyłek zapytań i ofert

Segmentacja bazy adresów e-mail

AnoMail oferuje podział adresów e-mail na grupy oraz segmentację odbiorców. Nie ma ograniczeń co do ilości adresów e-mail. Optymalna segmentacja bazy danych to klucz do skutecznych kampanii e-mail marketingowych, zwłaszcza w strategii cold mail. Dzięki starannie dopasowanym grupom odbiorców, możemy dostarczyć spersonalizowane treści, zwiększając szanse na pozyskanie nowych klientów.

Segmentacja w AnoMail obejmuje ponad 30 różnych cech (pól personalizacji) co pozwala precyzyjnie dostosować przekaz do różnorodnych preferencji. Baza może być budowana w Microsoft Excel lub w Edytorze kontaktów wbudowanym w AnoMail. Osoby mniej wymagające mogą utworzyć bazy składające się z samych adresów i zapisać je w oddzielnych plikach tekstowych np. Warszawa.txt, Katowice.txt, Kraków.txt (każdy adres w nowej linii).

Nie marnuj budżetu na nieukierunkowane reklamy – skorzystaj z AnoMail Premium i osiągnij lepsze rezultaty korzystając m.in. z dynamicznych treści dopasowanych do odbiorców wiadomości e-mail. Program posiada funkcję”Whitelabel” więc odbiorca nie wie że wysyłasz pocztę z AnoMail.

Zobacz także: System do zarządzania kontaktami z klientami (ProFlow)

Szybki wybór kontaktów do mailingu

W AnoMail jest możliwość precyzyjnej segmentacji odbiorców korzystając z szybkich filtrów dostępnych w Edytorze kontaktów. Dzięki temu rozwiązaniu możesz łatwo podzielić swoją bazę danych na grupy oparte na różnych kryteriach, zapewniając spersonalizowane kampanie e-mailowe.

Wykorzystaj funkcje segmentacji w AnoMail, aby efektywniej dotrzeć do właściwych odbiorców i zwiększyć skuteczność swoich działań marketingowych. Na podobniej zasadzie jak w Excelu można tworzyć oddzielne grupy wysyłkowe. Pojedyncza grupa może mieć do 100 tys. pozycji zwierających adresy e-mail, imiona i nazwiska, nazwy firm i wiele innych cech, które mogą posłużyć do segmentacji.

Patrz: Jak korzystać z filtra zaawansowanego?

Segmentacja i filtrowanie bazy e-mail
Filtrowanie rekordów w Edytorze kontaktów AnoMail

Segmentacja bazy adresowej

Program AnoMail pozwala na wykorzystanie w treści wiadomości e-mail pól personalizacji takich jak Imię, Nazwisko odbiorcy listu, nazwa firmy w której pracuje i wiele innych. Dzięki temu można przygotować spersonalizowane wiadomości mające przekonać odbiorce, że poczta elektroniczna wysyłana jest tylko i wyłącznie do niego. Coś na wzór korespondencji seryjnej w programie Microsoft Word.

Zastosowanie pół personalizacji w dużym stopniu zwiększa skuteczność mailingów akwizycyjnych (np. zapytanie o możliwość przesłania informacji handlowych) oraz sprzedażowych. Funkcję seryjnej wysyłki e-mail można wykorzystać także np. w ofertowaniu lub cold mailingu.

Edytor kontaktów ułatwia segmentację bazy adresowej

Do budowy baz mailingowych zawierających pola personalizacji służy edytor kontaktów AnoMail. Bazę można także tworzyć w dowolnym programie np. Excel lub Access i potem wczytać ją do edytora kontaktów programu AnoMail. Oprogramowanie AnoMail odczytuje i zapisuje bazy w formacie CSV. Aby otworzyć edytor kontaktów należy nacisnąć przycisk Kontakty/Odbiorcy, który pokazano na poniższym rysunku.

Patrz: Whitelabel czyli nikt nie wie, że wysyłasz z AnoMail

Edytor kontaktów AnoMail
Edycja kontaktów z danymi do personalizacji np. Imię, Nazwisko, Nazwa firmy itd.

Edytor kontaktów do budowy baz adresowych

Wykorzystanie Edytora kontaktów wraz z personalizacją mailingu, pozwala łatwo zarządzać danymi kontaktowymi, tworzyć segmenty odbiorców na podstawie różnych kryteriów i wysyłać spersonalizowane wiadomości. To skutkuje lepszym targetowaniem oraz większym zaangażowaniem odbiorców, co z kolei przełoży się na zwiększenie skuteczności kampanii i osiągnięcie lepszych wyników.

Edytor kontaktów w AnoMail
Edytor kontaktów do budowy bazy adresowej, dostępny jest w każdej wersji AnoMail

Baza adresowa w programie Microsoft Excel

Spersonalizowane bazy adresowe można tworzyć w programie Microsoft Excel, Microsoft Access lub generować bezpośrednio w Państwa systemie CRM (program do zarządzania klientami) a następnie zapisać je w pliku tekstowym CSV (wartości rozdzielone przecinkami).

Bazy adresowe zawierające spersonalizowane dane wczytuje się do programu AnoMail poprzez Edytor kontaktów. Następnie w Edytorze kontaktów należy kliknąć Kontakty i wybrać Importuj listę kontaktów z pliku CSV.

Zobacz także: Jak usunąć zdublowane adresy  z listy wysyłkowej?

Szybki import kontaktów z Microsoft Excel
Łatwy import danych z Microsoft Excel

import kontaktów z listy w notatniku

Te osoby, które nie chcą personalizować swoich wysyłek (co jest błędem) zachęcamy do personalizacji przynajmniej danych odbiorcy. Użycie w polu DO: danych odbiorcy obniża punktację antyspamową gdyż spamerzy w polu DO: najczęściej stosują tylko adres e-mail. Dlatego ponownie zachęcamy aby używać pol personalizacji w danych odbiorcy listu.

W tym celu można przygotować bazę chociażby w Notatniku Windows. Każdy z kontaktów powinien być umieszczony w osobnym wierszu. Na początku powinna znaleźć się nazwa odbiorcy a potem jego adres e-mail w nawiasie trójkątnym np. Jan Nowak <nowak55@interia.pl>. Naciskając przycisk Importuj rozwinie się lista funkcji, z której wybieramy Z szybkiej listy kontaktów.

Szybki import kontaktów z Notatnika
Import danych odbiorców z Notatnika Windows

Segregacja odbiorców wg dostawców poczty

Podział bazy adresów e-mail według dostawców poczty, jak Google, Microsoft, Yahoo, Onet, Interia czy WP, może znacząco wpłynąć na skuteczność kampanii e-mailowej zwłaszcza gdy wysyłacie dużo tzw. zimnych maili

Funkcja dostępna jest w głównym oknie programu AnoMail po naciśnięciu przycisku Sprawdź maile i wybraniu Selekcja odbiorców z podziałem na dostawców poczty.

Selekcja adresów pozwala na lepsze dopasowanie treści wiadomości e-mail do specyficznych filtrów antyspamowych stosowanych przez różne platformy, co zwiększa szanse na trafienie do skrzynki odbiorczej potencjalnego klienta.

Podział wg dostawców poczty pomaga również w zarządzaniu limitami wysyłek narzucanymi przez poszczególne serwisy, co minimalizuje ryzyko blokad i opóźnień w dostarczeniu ważnych maili.

Segregacja adresów e-mail wg dostawców poczty
Selekcja adresów e-mail względem dostawców poczty w AnoMail Premium

artykuły na temat wysyłania mailingów:

Lista zastrzeżona​ - czarna lista adresów

Lista zastrzeżona czyli czarna lista odbiorców

W głównym oknie programu znajduje się przycisk Zastrzeżone, który umożliwia wprowadzenie na czarną listę adresów e-mail odbiorców lub domen, którzy nie życzą sobie otrzymywania od Państwa żadnej korespondencji. Na tę listę dodaje się także adresy osób, które rezygnują z Państwa mailingu klikając w link rezygnacji.

Czytaj więcej »
Czarna lista numerów telefonów GSM

Czarna lista zastrzeżonych numerów telefonów 📵 Blokada SMS

W AnoMail znajduje się czarna lista zastrzeżonych numerów telefonów GSM, do których wysyłanie wiadomości SMS jest zabronione. Dzięki temu użytkownicy mogą unikać wysyłania niechcianych wiadomości SMS do określonych numerów. Lista tworzona jest przez Państwa i jest zintegrowana z platformą JustSend do wysyłania wiadomości SMS

Czytaj więcej »