Personalizacja maili
zwiększa skuteczność e-mailingu
Personalizacja maili
W łatwy sposób można zwiększyć skuteczność swoich wysyłek stosując personalizację e-mailingu. Personalizacja maili to proces dostosowania treści wiadomości e-mail do preferencji i potrzeb odbiorcy poprzez wykorzystanie informacji na jego temat. Do listu wstawia się specjalne pola personalizacji (tagi) np. #FMA# (firma) lub #IME# (imię), które program zastępuje danymi adresata listu.
Dzięki personalizacji maili, można zwiększyć skuteczność kampanii marketingowych, poprawić relacje z klientami i zbudować pozytywny wizerunek marki. Personalizacja maili pozwala na zwiększenie zaangażowania odbiorcy, co wpływa na poprawę efektywności działań marketingowych i pozytywny wizerunek marki. Sprawdza się wyśmienicie w tzw. cold mailingach, które służą do pozyskiwania nowych kontaktów.
W AnoMail można personalizować dane nadawcy, dane odbiorcy, temat listu, treść wiadomości oraz załączniki. Funkcja personalizacji treści wiadomości znajduje się pod przyciskiem Personalizacja widocznym w oknie edycji wiadomości.
Pełna personalizacja maili
Po co stosować Personalizację maili?
Personalizacja mailingu jest ważna z kilku powodów. Najważniejsze z nich to:
- Zwiększenie skuteczności działań marketingowych poprzez zwiększenie otwarć i kliknięć w wiadomości e-mail, co prowadzi do zwiększenia konwersji a to marketerzy lubią najbardziej. Zaangażowanie odbiorców wpływa pozytywnie na poprawę reputacji nadawcy.
- Budowanie pozytywnych relacji z klientami poprzez dostarczanie spersonalizowanych treści, co prowadzi do zwiększenia zaangażowania odbiorców a tym samym zmniejsza ryzyko trafienia do spamu z kolejną wysyłką.
- Poprawa wizerunku marki poprzez wykorzystanie informacji na temat preferencji i potrzeb odbiorców w celu dostarczenia treści, które są dla nich bardziej wartościowe. Każdy z odbiorców może zobaczyć inną treść np. zróżnicowane oferty lub komunikaty.
- Zwiększenie skuteczności działań remarketingowych poprzez wykorzystanie informacji na temat zachowań i preferencji klientów w celu dostarczenia treści, które przypominają im o produktach i usługach, które wcześniej przeglądali lub kupili.
- Zmniejszenie ryzyka zgłoszeń antyspamowych odbiorca utożsamiając się z treścią, w której widzi swoje dane lub informacje na które czeka nie jest skłonny oznaczyć wiadomości jako spam. Ponadto dzięki zastosowaniu pól personalizacji zmienia się sygnatura antyspamowa listu.
Jak wstawić spersonalizowane dane do treści listu?
W programie AnoMail dostępnych jest kilkadziesiąt różnych pól personalizacji pozwalających na pełną personalizację treści wiadomości oraz załączników. Pola personalizacji mogą znaleźć się także w temacie listu, w danych nadawcy lub w nagłówkach wiadomości.
Aby wstawić pole personalizacji do treści listu należy kliknąć w głównym oknie programu przycisk Nowy list a następnie odszukać ikonę personalizacji. Po naciśnięciu przycisku Personalizacja wyświetlą się funkcję do wstawiania pół personalizacji.
Wcześniej w Edytorze kontaktów programu AnoMail należy przygotować bazę adresową zawierającą pola personalizacji, które chcecie Państwo użyć w mailingu. Dane użyte do personalizacji mogą być w innym języku niż polski.
Zobacz także: Personalizowanie dokumentów, certyfikatów i dyplomów
Nie zapomnij o personalizacji tematu wiadomości e-mail
Warto także personalizować tematy mailingu gdyż zanim adresat otworzy maila patrzy najpierw na temat listu. Personalizacja tematu maila zwiększa szansę na zainteresowanie odbiorcy i zachęcenie go do otwarcia wiadomości, co z kolei wpływa na skuteczność działań marketingowych. Dla przykładu do tematu można wstawić pole #WIM#, które zostanie zamienione na imię odbiorcy odmienione w wołaczu np. Joanno zobacz wiosenną kolekcję ubrań lub Teodorze czy widziałeś najnowszy model telefonu do XYZ?
Pokrewny temat: Pozyskiwanie zgód na kontakt z wykorzystaniem cold maili
Wstaw do maila pola personalizacji
Przed wysłaniem:
Po wysłaniu u odbiorcy:
Oto przykładowe teksty pokazujące możliwości personalizacji maila:
- „Witaj, {Imię}! Dziękujemy, że jesteś z nami. Oto specjalna oferta dla Ciebie 💖”
- „Widzieliśmy, że ostatnio interesowała Cię kategoria {Kategoria produktu}. Oto kilka produktów, które mogą Cię zaciekawić”
- „Dziękujemy, {Imię w wołaczu}, za Twoje ostatnie zakupy 👍🏻 Oto kilka nowych produktów, które mogą Cię zainteresować.”
- „Widzimy, że Twoja subskrypcja kończy się {Data końca} 🕗 Oto specjalna oferta przedłużenia subskrypcji tylko dla Ciebie”
- „Dziękujemy, {Imię w wołaczu}, za Twoje zaangażowanie w nasze działania. Oto kilka aktualnych projektów, w które możesz się zaangażować i pomóc nam w ich realizacji.”
Edytor do budowania bazy kontaktów
Personalizacja mailingu zwiększa czas poświęcony na przygotowanie wysyłki ale podwyższa również współczynnik konwersji, na którym zapewne Państwu zależy. Spersonalizowane bazy adresów tworzy się np. w Edytorze kontaktów. Aby z niego skorzystać w głównym oknie programu AnoMail należy kliknąć ikonę Odbiorcy/Kontakty i wybrać funkcję Edytor kontaktów.
Wyświetli się okno przedstawione na poniższym rysunku. Aby dodać nowego adresata należy kliknąć przycisk Rekordy i wybrać funkcję Dodaj nowy wpis (Ctrl+N). Spersonalizowaną bazę adresów można tworzyć bezpośrednio w AnoMail lub innym programie np. Microsoft Excel. Aby wczytać bazę z Excela do AnoMail trzeba kliknąć przycisk Kontakty i wybrać Importuj listę z kontaktów CSV.
Losowe bloki do zmiany treści maila
Dodatkowo AnoMail oferuje możliwość wstawienia losowych bloków tekstu podzielonych na kategorie tj. powitanie, rozwinięcie, zakończenie. Każdy z bloków może mieć kilka zwrotów np. w bloku powitalnym można umieścić następujące zwroty (Dzień dobry Panu, Witam Pana, Witam serdecznie itp.).
Program do każdego odbiorcy wylosuje inny zwrot powitalny a przez to zmieni się sygnatura antyspamowa listu a to z kolei wpłynie pozytywnie na dostarczalność wiadomości. Dzięki tej funkcji zmienia się „odcisk antyspamowy” wiadomości więc zwiększa się szansa, że Państwa wiadomość nie będzie potraktowana jako typowa masówka od innych nadawców.
personalizacja maili i zwroty zależne od płci odbiorcy
Korzystając ze zwrotów warunkowych oraz danych pobranych z Państwa systemu CRM można tworzyć listy z dynamiczną zawartością w stylu „Panie Janie kupił Pan u nas kosmetyki a teraz mamy promocje i chcemy sprzedać Panu buty, Pana kod rabatowy to XYZ” lub „Pani Agnieszko kupiła Pani u nas torebkę a teraz mamy promocję i chcemy sprzedać Pani perfumy, Pani kod rabatowy XYZ”.
Obsługa zwrotów warunkowych zależnych od płci adresata wiadomości dostępna jest w oknie edycji listu pod przyciskiem Personalizacja. Aby można było z niej skorzystać należy wczytać bazę odbiorców z polami personalizacji.