Pełna personalizacja treści wiadomości
personalizacja mailingu w AnoMail
Personalizacja treści wiadomości e-mail
W programie AnoMail dostępna jest pełna personalizacja treści wiadomości e-mail czyli wstawia się specjalne pola personalizacji, które zależne są od odbiorcy np. #FMA# – nazwa firmy. AnoMail w najnowszej wersji oferuje pełną personalizację treści listu, grafiki oraz załączników a także odmianę imion przez przypadki itd. Można tworzyć dynamiczne treści w newsletterze i powołać się np. na ostatni zakup klienta itp.
Personalizacja i dynamiczne treści w newsletterze
Dynamiczna treść oznacza, że jeden list może zawierać różne treści zależne od adresata. Do każdego odbiorcy można zwracać się po imieniu, nazwisku, powoływać się na nazwę firmy odbiorcy, wstawiać do treści kody rabatowe lub personalizować grafikę z ofertą i dodawać dowolną ilość załączników.
Personalizacja znacznie zwiększa szansę na to, że odbiorca zainteresuje się Państwa wiadomością. Ponadto można spróbować przyciągnąć uwagę używając w nagłówku listu animowanej grafiki w formacie GIF. Animowane newslettery nie są powszechnie stosowane więc można spróbować je wykorzystać w swoich wysyłkach.
Personalizacja treści newsletterów w programie AnoMail
Wszystkie dane do personalizacji przygotowuje się w Edytorze kontaktów wbudowanym w AnoMail lub zewnętrznym programie np. Microsoft Excel. Jeżeli wygodniej jest zarządzać Państwu bazą w Excelu to nie ma ku temu żadnych przeciwwskazań. Każda kolumna zawiera określone dane np. kolumna z nazwą firmy zawiera nazwy firm odbiorców.
Bazę danych zwaną listą kontaktów można zapisywać w formacie CSV i zarządzać nią z poziomu programu Microsoft Excel lub innego programu do zarządzania relacjami z klientami (CRM). Jest też możliwość przechowywania wszystkich kontaktów w specjalnej, zaszyfrowanej bazie adresów programu AnoMail.
Zwiększ zaangażowanie odbiorców wysyłając spersonalizowane emaile
Jeżeli chcecie Państwo wdrożyć w swojej firmie seryjne wysyłanie maili to zachęcamy skorzystania z naszych mechanizmów personalizacji, dzięki którym każdy odbiorca będzie przekonany, że wiadomość została wysłana tylko do niego. Warto wykorzystać w treści nazwę firmy lub imię odbiorcy listu, które zwiększają zaangażowanie odbiorcy.
Pola personalizacji z odmianą imion oraz zwrotami zależnymi od płci
Dzięki polom personalizacji i funkcji odmiany imion, zwrotom warunkowym zależnym od płci można do każdego odbiorcy wysyłać imienny mail, który będzie sprawiał wrażenie, że jest wysłany tylko do jednej osoby. Dzięki temu AnoMail jest doskonałym narzędziem do realizacji tzw. cold mailingów, w którym ważne jest powołanie się na informacje o odbiorcy.
Pokrewny wpis: Jak śledzić skuteczność e-mailingu?
Można personalizować załączniki czyli wysłać inną ofertę lub fakturę w PDF
Unikalną cechą programu AnoMail jest możliwość przesyłania spersonalizowanych załączników czyli każdy z odbiorców listu może otrzymać inny załącznik np. fakturę VAT, wezwanie do zapłaty lub inny spersonalizowany dokument np. kupon rabatowy.
Oczywiście aby można było korzystać z personalizacji należy posiadać bazy adresowe zawierające dodatkowe cechy klienta tzn. adres e-mail, nazwę firmy itp. Należy także utworzyć na dysku folder zawierające pliki PDF, które mają być rozesłane jako załączniki a ściślej mówiąc korespondencja seryjna z załącznikami.
Jak wstawić spersonalizowane dane do treści listu?
W programie AnoMail dostępnych jest kilkadziesiąt różnych pól personalizacji pozwalających na pełną personalizację treści wiadomości oraz załączników. Pola personalizacji mogą znaleźć się także w temacie listu, w danych nadawcy lub w nagłówkach wiadomości.
Aby wstawić pole personalizacji do treści listu należy kliknąć w głównym oknie programu przycisk Nowy list a następnie odszukać ikonę personalizacji. Po naciśnięciu przycisku Personalizacja wyświetlą się funkcję do wstawiania pół personalizacji.
Wcześniej w Edytorze kontaktów programu AnoMail należy przygotować bazę adresową zawierającą pola personalizacji, które chcecie Państwo użyć w mailingu. Dane użyte do personalizacji mogą być w innym języku niż polski. Więcej na ten temat można przeczytać we wpisie pt.: Jak wysyłać spersonalizowane maile w cyrylicy?
Wstaw do listu pola personalizacji
Przed wysłaniem:
Po wysłaniu u odbiorcy:
Podstawowe pola personalizacji wiadomości e-mail
Można ich używać w treści listu, temacie, nagłówkach wiadomości oraz danych odbiorcy
Nazwa pola
Kod personalizacji
Wyjaśnienie
Przykład
#EMAIL#
Adres e-mail odbiorcy.
biuro@example.com
Etykieta
#ETK#
Dane do wyświetlania w treści listu lub w polu Do. Może zawierać dowolne dane np. zdrobnienie imienia
Pan Janek K.
Nazwisko
#NZW#
Nazwisko odbiorcy listu. Wymaga korzystania z bazy adresowej zawierającej nazwiska
Kowalski
Imię
#IME#
Imię w wołaczu. Przydatna funkcja w cold mailingach np. Cześć Jan lub Agnieszka kliknij w link zakupu
Jan
Wołacz
#WIM#
Imię w wołaczu. Przydatna funkcja w cold mailingach np. Witaj Janie lub Agnieszko kliknij w link zakupu
Janie
Stanowisko
#STN#
Stanowisko jakie piastuje odbiorca listu aby sprawić wrażenie, że znamy odbiorcę i wysyłamy list tylko do niego
dyrektor
Tytuł
#TYT#
Tytuł lub stopień jakim posługuje się odbiorca. Wymaga przygotowania bazy z takimi informacjami
profesor lub dr hab. inż.
Firma
#FMA#
Pełna nazwa firmy odbiorcy. Wymaga przygotowania bazy adresowej zawierającej nazwy firm
Testowa Sp. z .o.o
Branża
#BZA#
Opis branży. Przydatne w cold mailingu do sprawienia wrażenia, że list wysyłany jest tylko do konkretnego odbiorcy.
motoryzacyjna
Adres
#ADR#
Adres tzn. ulica przy której mieszka odbiorca listu lub ma siedzibę jego firma
ul. Testowa 2/35
Kod pocztowy
#KOD#
Kod pocztowy odbiorcy listu. Wymaga przygotowania bazy z danymi adresowymi
00-999
Województwo
#WOJ#
Województwo. Wymaga przygotowania bazy zawierającej informacje o województwach
śląskie
Miasto
#MTO#
Miasto odbiorcy listu. Wymaga przygotowania spersonalizowanej bazy adresowej
Katowice
Kraj
#KRJ#
Państwo w którym mieszka odbiorca lub ma siedzibę jego firma
Polska
Witryna
#URL#
Witryna internetowa odbiorcy. Adres będzie wstawiony jako tekst
www.example.com
Telefon
#TEL#
Telefon do odbiorcy listu. Może być wstawiony jako klikalny link więc po kliknięciu można od razu zadzwonić do niego
32 370-11-22 wew. 5
REGON
#RGN#
Numer REGON odbiorcy listu czyli numer z Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej
358827542
NIP
#NIP#
NIP odbiorcy listu czyli numer identyfikacji podatkowej – dziesięciocyfrowy kod, służący do identyfikacji podatników w Polsce
644-285-89-58
KlientID
#KNT#
Numer klienta w Państwa systemie CRM lub nazwa lub login itd.
17893
Grupa
#GPA#
Grupa do której należy odbiorca np. uczestnik konferencji, czytelnik newslettera itd.
VIP lub Uczestnik szkolenia
Rabat
#RBT#
Rabat dla konkretnego odbiorcy. Każdy z odbiorców listu może otrzymać inną kwotę rabatu lub numer kuponu rabatowego
NXY-10%
Oferta
#OFR#
Tekst z ofertą przydatny w cold mailingu, pisany tak jakbyśmy wiadomość z programu Outlook wysyłali tylko do konkretnego odbiorcy
przygotowanie strony internetowej w systemie CMS
Info
#INF#
Informacja o odbiorcy aby poczuł się traktowany indywidualnie. Wymaga przygotowania spersonalizowanej bazy
Państwa firma zajmuje się sprzedażą części samochodowych
Tekst
#TXT#
Dodatkowy tekst zależny od odbiorcy listu np. może zawierać informacje o odbiorcy i o tym co kupił w Państwa firmie lub o co pytał jak telefonował
w nawiązaniu do rozmowy telefonicznej z dnia 22 sierpnia 2020 r. dot. XYZ…
Link
#LKN#
Link do strony z ofertą dla odbiorcy lub strona internetowa na którą powołujemy się. Strona zależna od odbiorcy np. gdzie reklamował swoje produkty/usługi
https://www.exampl.com/skrypt.php?zmienna=2578
Śledzik
#KSK#
Kod śledzący kliknięcia lub otwarcia listu, który można wykorzystać w linkach lub innych statystykach w Państwa systemie trackującym
253d2d
Źródło
#ZDL#
Skąd pochodzi adres e-mail odbiorcy. Wymaga przygotowania bazy adresowej zawierającej takie dane
spotkanie na targach
Kampania
#KAM#
Nazwa kampanii e-mailingowej. Możecie Państwo śledzić swoje wysyłki więc warto rozróżnić kampanie mailingowe
promo-1201
Pole personalizacji #1
#PP1#
Pole personalizacji z możliwością generowania pełnych zwrotów. W edytorze kontaktów można wygenerować dowolne zwroty dla tego pola
Szanowny Panie lub Drogi Kliencie
Pole personalizacji #2
#PP2#
Kolejne pole personalizacji, które może być użyte do umieszczenia jakiś informacji o odbiorcy. Przydatne przy cold mailingach
kupił Pan ostatnio
Pole personalizacji #3
#PP3#
Następne pole personalizacji przydatne w cold mailingu do sprawiania wrażenia, że list wysyłany jest tylko do jednego odbiorcy
telefonował Pan do nas i pytał o XYZ
Pole personalizacji #4
#PP4#
Jeszcze jedno pole personalizacji np. do kiedy odbiorca ma aktywny abonament
2021-11-15
Pole personalizacji #5
#PP5#
Pole personalizacji. Na przykład kwota zaległości na koncie odbiorcy
132 pln
Dni do terminu pozostało
#DDT#
Zwraca ilość dni do daty podanej w polu personalizacji #PP1#. Datę do pola personalizacji należy wstawić w formacie YYYY-MM-DD np. 2021-05-12
np. 10
Dni po terminie minęło
#DPT#
Zwraca ilość dni po terminie podanym w polu personalizacji #PP2#. Datę do pola personalizacji należy wstawić w formacie YYYY-MM-DD np. 2020-02-01
np. 5
Plik załącznika
#LPZ#
Lokalizacja pliku załącznika na dysku do przesłania spersonalizowanego załącznika np. faktura w formacie PDF
D:\Oferty\klient55.pdf
Nazwa załącznika
#NPZ#
Pole używane jest do zmiany nazwy pliku załącznika. Jeżeli na dysku załacznik nazywa się 12345.pdf to można zmienić jego nazwę na np. Kowalski-FV.pdf. Każdy z odbiorców może mieć inną nazwę
FV.pdf
Płeć
#GEN#
Płeć do rozróżniania mężczyzn i kobiet. Wpisz 1 dla mężczyzny, 0 dla kobiety lub zostaw puste gdy nieokreślono płci dla kontaktu
Mężczyzna
Funkcja używana do Zwrotów warunkowych zależnych od płci np. Kupił Pan lub Kupiła Pani
Mianownik Pan/Pani
#PPM#
Odmiana Pan/Pani w mianowniku do wykorzystania w zwrotach np. Pan lub Pani
Pan Grzegorz
Biernik Pana/Panią
#PPB#
Odmiana Pan/Pani w bierniku. Do wykorzystania np. Zapraszamy Pana lub Zapraszamy Panią lub Zapraszamy Państwa do odwiedzenia naszej strony….
Zapraszamy Pana
Celownik Panu/Pani
#PPC#
Odmiana Pan/Pani w celowniku. Do wykorzystania w tekstach np. Oferujemy Panu, Oferujemy Pani lub Oferujemy Państwu (gdy nie podano płci).
Oferujemy Panu
Wołacz Panie/Pani
#PPW#
Odmiana Pan/Pani w wołaczu. Używane w połączeniu z imieniem w wołaczu np. Panie Grzegorzu zapraszamy Pana do zapoznania się z…
Panie Tomaszu
Lista dodatkowych pól personalizacji w AnoMail
W przypadku gdy nie posiadacie Państwo spersonalizowanych baz adresowych to AnoMail umożliwia także prostą personalizację. I tak na przykład naciskając Ikonę personalizacji (głowa i list) widoczną na pasku narzędzi, a następnie wybierając Adres e-mail odbiorcy, do listu zostanie wstawione pole {ODBIORCA#ADRES}. Dzięki temu wpisując w treści Witaj {ODBIORCA#ADRES} odbiorca listu zobaczy np. Witaj biuro@anomail.pl. Pola personalizacji mogą być wstawiane także w temacie wiadomości e-mail.
- {ODBIORCA#NAZWA} – Wyświetla w treści listu to co wpiszemy w Danych odbiorcy czyli tzw. Etykiecie odbiorcy np. Czytelnicy newslettera
- {ODBIORCA#ADRES} – Wyświetla w treści listu adres e-mail odbiorcy np.: kowalski@anomail.pl
- {ODBIORCA#KONTO} – Wyświetla w treści listu nazwę konta czyli jeżeli wysyłamy list na adres e-mail kowalski@anomail.pl to w treści listu pojawi się nazwa kowalski
- {ODBIORCA#DOMENA} – Wyświetla nazwę domeny pobraną z adresu e-mail odbiorcy
- {LIST#TEMAT} – Umożliwia wstawienie do treści listu tego co jest wpisane w temacie listu
- {LIST#ZALACZNIK} – Wstawia do treści listu nazwę załącznika
- {NADAWCA#NAZWA} – Wyświetla w treści listu tekst będący Nazwą nadawcy czyli wstawia do listu tekst, który wpisaliśmy w Danych nadawcy
- {NADAWCA#ADRES} – Wstawia do listu adres e-mail nadawcy
- {NADAWCA#ZWROT} – Wstawia do listu adres e-mail do tzw. zwrotu korespondencji.
- {NADAWCA#TEST} – Wstawia do treści listu testowy adres e-mail, który wcześniej należy w Ustawieniach AnoMaila wprowadzić do programu
- Aktualna data… – Szereg pól umożliwiających wstawienie do listu daty, nazwy miesiąca, godziny, roku itp. Sprawdź pola: {DATA#DLUGA} {DATA#KROTKA} {DATA#MIESIAC}, {DATA#ROK}, {DATA#GODZINA}
- {LIST#NUMER} – Wstawia do listu unikalny numer. Każdy z listów ma inny numer a tym samym każdy z listów różni się treścią co ma duże znaczenie w przypadku wysyłania tego samego listu do wielu użytkowników z jednej domeny. W ten sposób filtr antyspamowy w danej domenie „myśli”, że ma do czynienia z różną treścią wiadomości.
- {ODBIORCA#HEX} – W treści maila zamiast adresu e-mail odbiorcy pojawi się ciąg znaków 626975726F40616E6F6D61696C2E706C, który jest zapisem szesnastkowym adresy e-mail: biuro@anomail.pl. Pola tego używamy np. w połączeniu z własnym modułem subskrypcji wstawiając do listu link np. www.mojastrona.pl/wypisz.php?adres={ODBIORCA#HEX}. Ewentualnie stosujemy to pole w treści listu, aby można było określić do kogo został przekazany dany list.
- {ODBIORCA#MD5} – Spełnia funkcję podobną do powyższego ale przekazuje do treści maila tzw. skrót MD5 z e-maila odbiorcy listu np. 6CC9B991D3416034AFB10B4AECF4313E zamiast biuro@anomail.pl
- {ODBIORCA#B64} – Koduje adres e-mail odbiorcy zgodnie z algorytmem base64. Pole może być używane do przekazywania adresu do skryptu PHP na Państwa stronie internetowej. Dla przykładu adres henio@anomail.pl będzie miał postać aGVuaW9AYW5vbWFpbC5wbA=
Pola personalizacji zmieniają sygnaturę antyspamową listu
Wstawiając pola {ODBIORCA#HEX} oraz {ODBIORCA#MD5} do treści maila można potem określić do kogo list został wysłany nawet jeżeli w nagłówku listu nie widzimy adresu e-mail odbiorcy. To przydaje się szczególnie w przypadku zanonimizowanych zgłoszeń antyspamowych, z których celowo usuwane są adresy e-mail odbiorców.
Znając skrót MD5 z adresu odbiorcy, który zgłosił Państwa wiadomość jako spam, można ustalić kto był odpowiedzialny za zgłoszenie antyspamowe. Z tych funkcji korzystamy w sytuacji gdy chcemy wysłać listy różniące się od siebie treścią lub gdy chcemy ustalić, kto zgłosił nas na „czarną listę RBL„. Oba pola można także wykorzystać do obsługi zapisywania/wypisywania klientów we własnym module subskrypcji dołączonym do Państwa strony internetowej.
Edytor Spersonalizowanej bazy kontaktów
Pełna personalizacja treści wiadomości zwiększa czas poświęcony na przygotowanie wiadomości ale zwiększa współczynnik konwersji, na którym najbardziej zależy marketerom. Spersonalizowane bazy tworzy się np. w Edytorze kontaktów. Aby skorzystać z edytora kontaktów wbudowanego w AnoMail w głównym oknie programu należy kliknąć ikonę Odbiorcy/Kontakty i wybrać funkcję Edytor kontaktów. Wyświetli się okno przedstawione na poniższym rysunku. Aby dodać nową pozycję należy kliknąć przycisk Rekordy i wybrać funkcję Dodaj nowy wpis (Ctrl+N).
Spersonalizowaną bazę adresów można tworzyć bezpośrednio w programie AnoMail lub innym oprogramowaniu np. Microsoft Excel. Aby wczytać bazę z Excela do AnoMail należy kliknąć przycisk Kontakty i wybrać funkcję Importuj listę z kontaktów CSV.
Zobacz: Jak wysyłać mailing reklamowy?
Pełna personalizacja treści wiadomości i załączników
W razie konieczności można także użyć generator kuponów rabatowych, który automatycznie wygeneruje dokument pdf z kuponem rabatowym zależnym od odbiorcy. AnoMail potrafi rozpoznać imiona i nazwiska na podstawie adresu e-mail oraz płeć odbiorcy. Dzięki temu bardzo łatwo można przygotowywać treści, w których zwracamy się do odbiorcy po imieniu odmienionym przez przypadki (miejscownik, dopełniacz, wołacz). Można także wstawiać własne pola personalizacji np. numer klienta, unikalny link zależny od adresu e-mail odbiorcy maila itd.
Baza do mailingu może być budowana w Excelu lub dowolnym innym używanym przez Państwa programie, który zapisuje dane w tabeli. W ostateczności baza może być przechowywana w tabeli programu Microsoft Word.
Zainteresuj klienta aby zwiększyć zaangażowane masowego odbiorcy
Zalecamy personalizować newslettery i powoływać się w nich na dane, które gromadzicie o swoich klientach np. ostatni zakup. W ten sposób można sprawić wrażenie komunikacji personalnej (1 do 1) i tym samym wciągnąć klienta w dialog. To z kolei przełoży się na wzrost zaangażowania odbiorcy i wpłynie na poprawę reputacji nadawcy.
Losowe bloki i personalizacja newslettera
Dodatkowo program oferuje możliwość wstawienia losowych bloków tekstu podzielonych na kategorie tj. powitanie, rozwinięcie, zakończenie. Każdy z bloków może mieć kilka zwrotów np. w bloku powitalnym można umieścić następujące zwroty (Dzień dobry Panu, Witam Pana, Witam serdecznie itp.). Program do każdego z odbiorcy wylosuje inny zwrot powitalny a przez to zmieni się sygnatura antyspamowa listu a to z kolei wpłynie pozytywnie na dostarczalność Państwa wiadomości.
Polecany artykuł: Jak mierzyć statystyki spersonalizowanych wysyłek e-mail?
Zwroty warunkowe do jeszcze większej personalizacji mailingów ofertowych
Korzystając ze zwrotów warunkowych oraz danych pobranych z Państwa systemu CRM można tworzyć listy z dynamiczną zawartością w stylu „Panie Janie kupił Pan u nas kosmetyki a teraz mamy promocje i chcemy sprzedać Panu buty, Pana kod rabatowy to XYZ” lub „Pani Agnieszko kupiła Pani u nas torebkę a teraz mamy promocję i chcemy sprzedać Pani perfumy, Pani kod rabatowy XYZ”.