Sprawdzanie aktualności adresów
Czy dany adres jest aktualny?
Sprawdzanie aktualności adresów e-mail
AnoMail Premium w połączeniu z serwisem Emailable pozwala na sprawdzenie aktualności adresów e-mail. Dzięki integracji z amerykańskim weryfikatorem adresów e-mail, od teraz możliwe jest sprawdzenie aktualności konkretnego adresu np. jan.kowalski@gmail.com. Dzięki tej funkcji możecie Państwo sprawdzić przed wysyłką czy w Waszej bazie nie ma odbiorców z zapchanymi skrzynkami itp.
Emailable wykorzystuje technologię walidacji adresów e-mail w czasie rzeczywistym. Z przyczyn prawnych weryfikacja następuje poza Państwa komputerem na serwerach Emailable. Proces weryfikacji adresu polega na sprawdzeniu struktury e-mail, zgodności domeny oraz możliwości dostarczenia wiadomości na dany adres. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie informacji o tym, czy dana skrzynka pocztowa jest aktywna i odbiera wiadomości. Integracja AnoMail z Emailable zwiększa skuteczność kampanii mailingowych oraz poprawia wskaźniki dostarczalności.
Gdzie jest funkcja do sprawdzania aktualności adresów e-mail?
Aby sprawdzić aktualność danego adresu e-mail należy nacisnąć przycisk Sprawdź maila i wybrać funkcję Oceń jeden adres e-mail. Następnie wprowadzić adres e-mail i nacisnąć przycisk Weryfikuj. AnoMail przekaże adres e-mail do serwisu Emailable i ten sprawdzi aktualność podanego adresu i poinformuje o jego ocenie np. „Ryzykowny – zapchana skrzynka lepiej nic ni wysyłać na ten adres”.
Pokrewny temat: Jak usunąć wszystkie darmowe skrzynki e-mail?
W razie potrzeby można sprawdzić aktualność adresów w całej swojej bazie. Służy do tego funkcja o nazwie Oceń wszystkie adresy. Weryfikacja adresów pozwala uniknąć wysyłania wiadomości do nieistniejących kont, co podnosi wskaźnik dostarczalności poczty. Dodatkowo, zapobiega potencjalnym problemom z serwerami pocztowymi oraz zwiększa efektywność kampanii marketingowych. Ogólnie, czystsza baza danych przekłada się na lepszą reputację nadawcy i wyższe zyski z działań mailowych.
Pokrewny temat: Integracja z Emailable przez klucz API
Jak to działa sprawdzenie adresów e-mail?
AnoMail przesyła wybrany adres e-mail lub całą listę adresów e-mailowych do platformy Emailable, która poddaje je wielopoziomowej weryfikacji za pomocą nowoczesnych mechanizmów oceny. Po przeanalizowaniu, Emailable przekazuje wyniki z powrotem do AnoMail, a użytkownik decyduje, co zrobić z adresami, które okażą się błędne lub nieaktualne.
Każdy adres otrzymuje ocenę w punktach od 0 do 100
Po zakończeniu weryfikacji, każdy adres e-mail otrzymuje jeden ze statusów: Dostarczalny, Niedostarczalny, Ryzykowny oraz Nieznany. Ponadto zweryfikowany adres e-mail otrzymuje ocenę jakości e-maila, która klasyfikuje jego dostarczalność w skali od 0 do 100. Liczby te odpowiadają kategoriom dostarczalności. 0 oznacza adres do którego nic nie wysyłamy bo jest nieaktualny. Wynik od 1-79 oznacza ryzykowne adresy. Z kolei ocena powyżyżej 80 punktów oznacza, że adres jest aktualny i można do niego wysyłać pocztę.
Statusy po weryfikacji adresów e-mail
Zakłada się, że adresy o ocenie od 80 punktów traktowane są jako dobre na które można wysyłać cold mailing. Z kolei adresy, które otrzymały poniżej 30 punktów uważane są za toksycznie czyli mimo iż mogą być aktualne to nie powinno się do nich nic wysyłać.
Poniżej znajdują się opisy statusów wraz z dodatkowymi informacjami o przyczynie kwalifikacji:
- Dostarczalny (ang. Deliverable) – Adres e-mail jest powiązany z ważnym kontem. Możliwy powód: Adres e-mail istnieje i jest dostarczalny. Na ten adres można wysyłać pocztę. Adresy z oceną 100 punktów są bezpiecznymi adresami na które poczta dochodzi i nie powinna trafić do spamu.
- Niedostarczalny (ang. Undeliverable) – Adres e-mail nie jest powiązany z żadnym kontem. Możliwe powody:
– Nieprawidłowy adres e-mail (Invalid Email): Nie przechodzi walidacji składni.
– Nieprawidłowa domena (Invalid Domain): Domena nie istnieje lub nie jest prawidłowa.
– Odrzucony e-mail (Rejected Email): Adres został odrzucony przez serwer pocztowy.
– Nieprawidłowy SMTP (Invalid SMTP): Nieoczekiwana lub nieprawidłowa odpowiedź serwera. - Ryzykowny (ang. Risky) – Adresy e-mail wydają się być dostarczalne, ale ich jakość lub dostarczalność jest niska. Możliwe powody:
– Niska jakość (Low Quality): Problemy z jakością mogą czynić adres ryzykownym.
– Niska dostarczalność (Low Deliverability): Adres wydaje się być dobry ale dostarczenie poczty do niego nie jest gwarantowane.
– Adresy o punktacji poniżej 30 punktów uważane są za toksyczne czyli mogą to być zapchane skrzynki lub pułapki na spam. - Nieznany (ang. Unknown) – Domeny powiązane z adresem e-mail nie odpowiadają.Możliwe powody:
– Brak połączenia (No Connect): Brak połączenia z serwerem pocztowym odbiorcy.
– Przekroczony czas (Timeout): Sesja serwera pocztowego lub zapytanie DNS przekroczyło określony czas.
– Niedostępny SMTP (Unavailable SMTP): Serwer pocztowy był niedostępny.
– Nieoczekiwany błąd (Unexpected Error): Wystąpił nieoczekiwany błąd.
– Warto zauważyć, że niektóre e-maile z tym statusem mogą być wynikiem greylistingu i będą automatycznie przetwarzane ponownie.
Polecany temat: Zasady pisania zimnych maili (cold mailing)
Dlaczego AnoMail połączono z Emailable?
Program AnoMail działa bezpośrednio w Państwa komputerze i ze względów techniczno-prawnych nie może konkretnie sprawdzić, czy konto pocztowe jan.kowalski@gmail.com, jest nadal aktywne. Dlatego aby zapewnić użytkownikom możliwość weryfikacji poprawności adresów e-mail, AnoMail został zintegrowany z serwisem Emailable.
Usługa weryfikacji maili działa poza komputerem użytkownika i ma możliwość sprawdzania poprawności adresów e-mail na różnych serwerach np. GMail, Onet, Interia itp. Emailable korzysta z zaawansowanych mechanizmów, w tym rotacyjnej zmiany adresów IP, co pozwala mu skutecznie (99% poprawności detekcji) weryfikować status kont e-mail.
Dzięki temu użytkownicy AnoMail Premium mogą być pewni, że ich kampanie mailingowe będą kierowane do aktualnych i prawidłowych adresów e-mail a serwery pocztowe nie będą wiedziały, że to Państwo odpytujecie je o aktualność ich kont pocztowych.
Na jakie adresy można wysyłać poczte?
Tak jak wspomniano wcześniej każdy zweryfikowany przez Emailable adres e-mail, będzie miał jeden z następujących statusów: „dostarczalny”, „niedostarczalny”, „ryzykowny” lub „nieznany”. Wiadomości wysyłamy tylko na adresy ze statusem „dostarczalny”. To są takie adresy na które poczta dotrze.
Natomiast nie zalecamy aby wysyłać cokolwiek na adresy ocenione jako „ryzykowne”. Wysyłka poczty na adres „ryzykowny”może zakończyć się odbiciem lub niskim zaangażowaniem. Dodatkowo ryzykowne adresy z oceną poniżej 30 punktów mogą być toksyczne tzn. być pułapkami na spam.
Ryzykowne adresy mogą mieć włączoną funkcję akceptuj wszystkie (ang. Catch-All), mogą być zapełnione lub mogą to być adresy jednorazowe (tymczasowe). W związku z tym nie zalecamy wysyłania poczty na takie adresy bo zazwyczaj oznacza to problemy.
Dlaczego weryfikacja adresów jest płatna?
Platforma Emailable pobiera opłaty za każdy weryfikowany e-mail, ponieważ proces ten wykorzystuje technologie, które wymagają zasobów obliczeniowych i utrzymania infrastruktury. Koszty te obejmują również zabezpieczenia danych, ciągłe aktualizacje systemu i wsparcie techniczne, aby zapewnić jak najwyższą skuteczność i dokładność weryfikacji.
Bezpłatna weryfikacja do 250 adresów e-mail
Korzystanie z weryfikacji adresów jest płatne, ale w zamian otrzymujecie Państwo wymierne korzyści, szczególnie dla tych nadawców, którzy dysponują nieaktualnymi bazami danych lub gromadzą adresy z internetu. Emailable pomaga wyeliminować nieaktualne i fałszywe adresy, co prowadzi do zwiększenia efektywności kampanii marketingowych.
Każdy z użytkowników AnoMail na początek otrzymuje 250 darmowych kredytów pozwalających sprawdzić aktualność 250 adresów e-mail.
Podobny temat: Jak połączyć AnoMail z usługą weryfikacji maili od Emailable?
Gwarancja jakości lub zwrot kosztów
Dostarczalność wiadomości e-mail jest kluczowym czynnikiem sukcesu kampanii e-mail marketingowych, a także odpowiada za reputację nadawcy. Emailable wykorzystuje autorskie metody weryfikacji zapewniające najdokładniejsze wyniki weryfikacji.
Wyniki te potwierdzone są następującymi gwarancjami dostarczalności:
- 97%+ gwarantowana dostarczalność adresów e-mail zarządzanych przez firmę Microsoft (np. Office 365, Hotmail, MSN, Outlook, Live itp.).
- 99%+ gwarantowana dostarczalność na wszystkich innych adresach e-mail.
Zobowiązanie Emailable do świadczenia usług i wyłączenia
Aby kwalifikować się do gwarancji od firmy Emailable, muszą być spełnione następujące kryteria:
- Minimalny rozmiar listy to 1 000 unikalnych adresów e-mail.
- Adresy e-mail muszą zostać wysłane w ciągu 24 godzin od weryfikacji.
- Adresy e-mail muszą być sklasyfikowane jako Dostarczalne (Deliverable).
- Adresy e-mail muszą zostać odrzucone z powodu nieprawidłowego (nieistniejącego) adresu e-mail adres.
- Adresy e-mail muszą pochodzić z listy e-mailowej pobranej z własnego źródła.
Jakie adresy nie kwalifikują się do zwrotu?
- Adresy e-mail do których nie można było dostarczyć poczty ze względu na zwrotkę związaną ze: słabą reputacją nadawcy, błędną konfiguracją serwera wysyłkowego nadawcy (np. brak DKIM, DMARC) lub niedostępnością serwera poczty odbiorcy.
Zwrot opłaty za źle rozpoznane adresy e-mail
Jeśli uważasz, że EMailable nie wypełnia powyższej gwarancji, to skontaktuj się z nimi w ciągu 72 godzin od zauważonych nieprawidłowości. Komercyjni klienci otrzymają 100% zwrotu środków za kwalifikujące się e-maile, które nie spełniły gwarancji. Innymi słowy jeżeli 10 adresów zostało źle zakwalifikowanych to otrzymasz zwrot 10 kredytów.
Oryginalny dokument: Warunki gwarancji od Emailable (EN)