Landing page (strona docelowa)
na potrzeby wysyłania zapytań
Landing page czyli strona docelowa
Na potrzeby wysyłki maili akwizycyjnych należy utworzyć w domenie wysyłkowej tzw. landing page czyli stronę docelową. Landing page samodzielna witryna internetowa, na którą użytkownicy są kierowani z reklam zamieszczonych np. w wiadomościach e-mail. Celem landing page jest skupienie uwagi użytkownika na konkretnym przekazie i skłonienie go do wykonania określonej akcji, np. zapisu na newsletter lub podania danych kontaktowych.
W kontekście cold mailingu, czyli wysyłania e-maili do potencjalnych klientów, wykorzystanie landing page może przydać się aby od razu przedstawić ofertę lub umieścić przycisk przekierowania do oficjalnej witryny firmy. Ważne aby w domenie, z której wysyłacie Państwo mailingi, była utworzona strona internetowa. W przeciwnym wypadku wiadomości mogą być oznaczane jako spam.
Pokrewny temat: Wyszukiwanie adresów e-mail wg słów kluczowych
Czy landing page może być utworzona w AnoMail?
Prosta strona docelowa to dokument HTML, który może być przygotowany w programie AnoMail. W tym celu należy kliknąć w module wysyłkowym przycisk Nowy list. Następnie otworzy się edytor wiadomości widoczny na poniższym obrazku. Od razu do treści można wstawić gotową grafikę przygotowaną przez grafika lub utworzoną w serwisach takich jak VistaCreate lub Canva. Do wstawiania plików graficznych służy przycisk Grafika.
Można także kliknąć przycisk Nowy i utworzyć stronę na podstawie jednego z szablonów dostępnych w każdej wersji programu. Osoby bardziej wymagające mogą skorzystać z Wizualnego edytora Stripo, w którym wiadomości projektuje się metodą Drag & Drop tzn. Złap i Upuść.
Gdy treść na stronę będzie gotowa, to należy kliknąć przycisk dyskietki i wybrać Zapisz treść do pliku HTML… Program poprosi o podanie nazwy pliku np. index.html. Dokument HTML oraz dodatkowe elementy graficzne zostaną zapisane na dysku Państwa komputera. Na koniec cały folder ze wszystkimi plikami, które wygenerował AnoMail należy umieścić na serwerze i już mamy własny landing page.
Oddziel zapytania od zwykłych wysyłek
Zapytania o możliwość przesłania oferty należy oddzielić od regularnych wysyłek do osób, które czekają na Państwa listy. Tego typu mailingów nie należy mieszać aby ograniczyć ryzyko blokady serwera poczty, z którego korzystacie Państwo na co dzień. W tym celu kupuje się nową domenę i nowy serwer pocztowy (nowy adres IP).
Następnie w nowej domenie umieszcza stronę docelową tzw. landing page. To będzie strona przejściowa, która zostanie użyta do „ochrony” głównej domeny firmy. Na tej stronie powinny się znaleźć dane identyfikujące nadawcę i przycisk akcji (ang. CTA, Call To Action) z przekierowaniem do oficjalnej strony firmy. Nie nie należy ustawiać automatycznego przekierowania.
Dzięki temu zmniejsza się ryzyko trafienia oficjalnej domeny firmy na listy spamerskie. Zwracamy uwagę, że wysyłając zapytania, wszystkie linki umieszczone w treści listu powinny kierować do nowej domeny a nie domeny firmowej. Chodzi o to aby po kliknięciu w link, wyświetliła się strona docelowa, z której dopiero po kliknięciu np. w przycisk, potencjalny klient przejdzie na oficjalną stronę firmy.
Nie zapomnij o rozgrzaniu domeny i adresu IP serwera
Po kupieniu nowej domeny należy odczekać przynajmniej 30 dni, zanim rozpoczniecie wysyłać mailingi. Wysyłając zapytania z nowej domeny i z nowego adresu IP serwera należy pamiętać o tzw. rozgrzewce serwera. Polega to na tym, że powoli wysyła się mailingi aby przyzwyczaić serwery pocztowe odbiorców do Państwa domeny i serwera.
Utwórz landing page w AnoMail
Strona docelowa na potrzeby wysyłek zapytań
Część odbiorców Państwa wiadomości będzie chciała sprawdzić Waszą stronę. W tym celu skopiują adres domeny z adresu e-mail i będą chcieli odwiedzić Wasz adres. Dlatego w domenie wysyłkowej trzeba umieścić nawet prostą stronę. Landing page idealnie się do tego nadaje. Strona lądowania (ang. Landing page) to pierwsza strona, na którą trafia potencjalny klient po kliknięciu w link umieszczony w wiadomości z zapytaniem o możliwość przesłania oferty.
W tym przypadku landing page może być stroną przejściową. Na tej stronie warto umieścić podstawowe informacje o Państwa firmie i ofercie. Dodatkowo, umieszczając na niej formularz kontaktowy do zbierania tzw. leadów, czyli danych kontaktowych potencjalnych klientów, można budować bazę przyszłych klientów i rozwijać relacje biznesowe.
Nie rób tego co spamerzy i nie ukrywaj linków do witryny
Korzystanie z nowej domeny wraz z landing page pomaga w budowaniu zaufania i wiarygodności. Gdy klient trafia na stronę zgodną z domeną, z której otrzymał wiadomość, może mieć większe zaufanie do nadawcy i przedstawionej oferty.
Tylko spamerzy i niedoświadczeni marketerzy wysyłają pocztę np. z domeny X i kierują ruch do domeny Y. Nie używaj także skracaczy linków aby ukryć twoją główną domenę. Zawsze kieruj ruch z mailingu do domeny, z której wysyłasz zapytania lub cold mailing.
Co powinna zawierać strona docelowa do mailingu?
- Nagłówek i logo – muszą być widoczne od razu i zawierać nazwę marki lub tytuł kampanii, aby wyróżnić stronę.
- Dobry podtytuł, który przyciąga uwagę i przekazuje główne korzyści dla użytkownika. Naciśnij w AnoMail przycisk Generator AI i poproś sztuczną inteligencję aby wygenerowała Ci odpowiedni tekst.
- Treść i oferta – Treść powinna być zwięzła, skoncentrowana na wartościach oferowanych produktów lub usług. Wyróżnij główne korzyści i unikalne cechy Twojej oferty.
- Grafika: Wykorzystaj wizualne elementy, takie jak zdjęcia, grafiki, aby wzbogacić prezentację i przyciągnąć uwagę użytkownika. Grafikę utworzysz w serwisie Canva lub VistaCreate a potem wstawisz do AnoMail naciskając przycisk Grafika.
- Przycisk CTA (Call to Action): Dodaj wyraźny i widoczny przycisk akcji, który skłoni użytkowników do wykonania pożądanej akcji, np. „Zamów teraz” lub „Skontaktuj się z nami”. Po jego kliknięciu ma nastąpić przejście na główną stronę firmy.
- Informacje kontaktowe – umieścić informacje kontaktowe, takie jak numer telefonu, adres e-mail lub adres firmy, aby użytkownicy mieli możliwość bezpośredniego kontaktu lub sprawdzenia kim jesteś.
Klient FTP do publikacji strony
W każdej wersji programu AnoMail 2024 dostępny jest klient FTP (ang. File Transfer Protocol) do publikacji strony w Państwa firmie hostingowej. Klient FTP to moduł służący do przesyłania dokumentu HTML (strony docelowej) z dysku Państwa komputera bezpośrednio na stronę internetową Waszej firmy.
Po przygotowaniu strony docelowej należy nacisnąć przycisk Zapisz i wybrać Publikuj stronę w Internecie. Dane do konfiguracji klienta FTP otrzymacie Państwo od swojego informatyka lub znajdziecie w panelu zarządzania domeną w Waszej firmie hostingowej.
Po wprowadzeniu danych należy nacisnąć przycisk Publikuj i program przetransmituje dokument HTML oraz pliki graficzne na Wasze konto FTP. Przy użyciu naszego programu możecie Państwo utworzyć dowolną ilość stron docelowych oraz tworzyć archiwum newsletterów na Waszej stronie internetowej.
Utwórz stronę docelową w domenie wysyłkowej
Przygotowanie landing page w domenie, z której wysyłana jest poczta, jest ważne ze względów antyspamowych. Gdy filtr antyspamowy zobaczy, że w domenie wysyłkowej nie ma serwisu lub jest ustawione automatyczne przekierowanie do innej domeny, to może wiadomość automatycznie uznać za potencjalny spam lub nawet od razu skasować.
Możesz sprawdzić poprawność ustawień bezpośrednio w AnoMail. W tym celu kliknij przycisk Antyspam i wybierz funkcję Kontrola antyspamowa treści. AnoMail sprawdzi w pierwszej kolejności czy w domenie wysyłkowej jest strona internetowa. W razie problemów wyświetli stosowny komunikat wraz z zaleceniem co poprawić.
Oddzielając wysyłki związane z zapytaniami od zwykłych wysyłek, kontrolujemy komunikację, zwiększamy skuteczność kampanii, budujemy zaufanie klientów oraz minimalizujemy ryzyko oznaczenia naszych wiadomości jako spam.
Pokrewny temat: Wysyłanie wiadomości SMS z programu AnoMail
Zadbaj także o tożsamość nadawcy
Przed wysyłką zapytań warto zadbać o odpowiednie uwierzytelnienie nadawcy. Jest to ważne ze względu na ochronę reputacji serwera i skuteczność dostarczania wiadomości. Serwery pocztowe odbiorców muszą po prostu wiedzieć dokładnie kto wysyła pocztę i czy jest do tego uprawniony.
Aby to osiągnąć, należy skonfigurować na serwerze i domenie wysyłkowej następujące mechanizmy antyspamowe SPF, DKIM, DMARC itp. Bez tych zabezpieczeń Państwa poczta będzie oznaczana jako spamu lub automatycznie kasowana u odbiorców.
Co oznaczają te akronimy?
- SPF (Sender Policy Framework) – pozwala weryfikować, czy serwer wysyłający ma uprawnienia do wysyłki wiadomości w danej domenie.
- DKIM (DomainKeys Identified Mail) – dodaje cyfrowy podpis do wiadomości w celu potwierdzenia jej autentyczności i integralności.
- DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance) – mówi serwerom pocztowym odbiorców co zrobić z wiadomością gdy nie przejdzie weryfikacji SPF i DKIM.