Uzupełnianie pustych pól
wypełnianie domyślnym tekstem
Uzupełnianie brakujących danych
Oprogramowanie AnoMail jest w stanie wykryć puste pola personalizacji przed wysłaniem mailingu i zaoferować opcję uzupełnienia ich domyślnymi danymi. To oznacza, że jeśli brakuje konkretnych informacji, na przykład imienia klienta (adresata listu), możemy zastąpić je domyślnym tekstem, takim jak „Drogi kliencie.”
Uzupełnianie pustych pól domyślnymi danymi w programie AnoMail przyczynia się do zachowania spersonalizowanej i kompleksowej strategii e-mail marketingowej, nawet w przypadku braku pełnych danych kontaktowych. Funkcja uzupełniania domyślnych tekstów dostępna jest w Edytorze kontaktów po naciśnięciu przycisku Rekordy.
Gdyby jednak zapomnieli Państwo uzupełnić wszystkich danych np. województwa na które powołujecie się w treści wiadomości e-mail, to program przed wysyłką pokaże, że nie może wysyłać mailingu bo brakuje pola województwo (#WOJ#), które uzupełnia się zgodnie z tym co pokazano na poniższym rysunku.
Zalety uzupełniania bazy danych domyślnymi danymi z punktu widzenia personalizacji to:
- Zachowanie spersonalizowanego tonu: Dzięki zastępowaniu brakujących informacji domyślnymi danymi, nadal możemy dostarczyć spersonalizowaną wiadomość, co może poprawić relacje z odbiorcami.
- Unikanie luk w treści: Brakujące dane mogą prowadzić do błędów lub luk w treści przekazu. Uzupełnianie ich domyślnymi danymi pomaga uniknąć niekompletnej komunikacji.
- Zwiększenie dostępności: Domyślne dane zapewniają spójność i pełność wiadomości, nawet gdy baza danych jest niepełna. To pozwala na bardziej skuteczną komunikację z klientami.
Wyszukiwanie pustych pól personalizacji
Aby upewnić się czy pola personalizacji na których Państwu zależy są uzupełnione można skorzystać z Menu Widok i wybrać funkcję Szybki filtr danych. Szybki filtr pozwoli na odszukanie rekordów, w których nie uzupełniono na przykład nazwiska. Gdyby była taka potrzeba to zaznaczając „Odwróć kryterium” można odszukać tylko te rekordy, które mają wypełnione pole „Nazwisko” (#NZW#).
Z kolei używając funkcji Filtruj rekordy uzyskujemy dostęp do dodatkowych funkcji filtrujących dane. Można na przykład odszukać te rekordy, które nie mają przypisanych załączników lub nie mają uzupełnionych wszystkich danych do wygenerowania płatności poprzez kod QR.
Rozpoznawanie płci odbiorcy na podstawie imienia
Oprócz rozpoznawania imion i nazwisk z samych adresów e-mail, program potrafi rozpoznać płeć odbiorcy a tym samym możecie zwracać się do odbiorcy per Pan, per Pani. Personalizacja według imion i nazwisk zwiększa znacznie skuteczność mailingów.
Odbiorcy częściej otwierają listy, które są zaadresowane do nich z imienia i nazwiska. Informacje o odbiorcy np. imię (#IME#), nazwę firmy (#FMA#) itp. warto wykorzystać w treści wiadomości w celu zwiększenia zainteresowania.
AnoMail oferuje funkcję odmiany imion przez przypadki oraz stosowania zwrotów zależnych od płci adresata. Dzięki temu możliwe jest tworzenie mocno spersonalizowanych wiadomości e-mail, które automatycznie dostosowują się do płci i imienia odbiorcy. To umożliwia skuteczne dostarczanie treści, które są bardziej indywidualne, z osobnymi wariantami tekstu dla kobiet i mężczyzn.
Pobieranie nazwy firmy i opisu działalności ze strony internetowej
Osoby bardziej wymagające mogą skorzystać z funkcji, która na podstawie adresu e-mail sama ustali nazwę firmy i opis działalności. Służy do tego funkcja o nazwie Etykieta i INFO z domeny odbiorcy, która dostępna jest pod przyciskiem Rekordy w Edytorze kontaktów.
Pozyskane w ten sposób informacje można wykorzystać do personalizacji treści. W tym celu do wiadomości wstawia się pole Etykieta (#ETK#) oraz Info (#INF#). W oknie edytora wiadomości przedstawionego na poniższym rysunku, naciska się przycisk Personalizacja i wybiera odpowiednie pole.
Personalizacja wiadomości powoduje zmianę sygnatury antyspamowej, co redukuje ryzyko, że wiadomość zostanie zaklasyfikowana jako spam, ponieważ treści są unikalne i różnią się od siebie, co wpływa pozytywnie na dostarczalność poczty e-mail.
Zobacz także: Automat do zbierania adresów e-mail firm
Pozyskiwanie nazw z adresów e-mail odbiorców
W przypadku posiadania samych adresów e-mail można spróbować uzyskać z nich dane odbiorców na potrzeby personalizacji. Dla przykładu jeżeli posiadamy adres jan.kowalski@onet.pl to użycie poniższej funkcji spowoduje utworzenie etykiety odbiorcy „Jan Kowalski”. Natomiast gdy posiadamy adres dzial-handlowy@example.com to utworzona zostanie etykieta „Dział Handlowy”.
Aby skorzystać z funkcji tworzenia etykiet na podstawie danych z adresu e-mail, w Edytorze kontaktów przedstawionym na poniższym rysunku należy nacisnąć przycisk Uzupełnienia i wybrać funkcję Etykieta utworzona z adresu e-mail.
Wstawiając do treści listu lub do danych odbiorcy pole personalizacji #ETK#, AnoMail zaadresuje pierwszy list do „Jan Kowalski”, drugi do „Dział Handlowy” itd. Personalizacja danych odbiorcy oraz samej treści listu zwiększa skuteczność wysyłki oraz obniża punktację antyspamową.
Etykieta to alternatywna nazwa odbiorcy, której używamy gdy nie posiadamy imienia i nazwiska lub nazwy firmy adresata. Przykładowa etykieta to np. „Profesor Kowalski”, „Dyrekcja szkoły”, „Klub szachowy” itd.
Patrz także: Filtrowanie rekordów w bazie adresów e-mail