Wstawianie hiperłączy do maila
odnośniki, linki w wiadomości
Wstawiaj odnośniki do oferty na stronie
Wstawianie hiperłączy do tekstu lub obrazków w wiadomościach e-mail jest praktyką szeroko rekomendowaną z różnych powodów, które mają wpływ zarówno na efektywność komunikacji, jak i na odbiór treści przez adresatów. Odnośniki w mailu pozwalają na znaczące skrócenie oraz skondensowanie treści e-maila, co jest kluczowe, gdyż zbyt długi tekst może zniechęcać odbiorców do czytania.
Zamiast umieszczać wszystkie szczegółowe informacje w treści wiadomości, odnośniki pozwalają na przekierowanie czytelnika do stron internetowych, gdzie może znaleźć więcej szczegółowych danych. Dlatego pisz krótko i wstaw odnośnik o nazwie np. „Czytaj więcej…”.
Aby wstawić hiperłącze do tekstu należy najpierw zaznaczyć fragment tekstu, który ma stać się odnośnikiem. Następnie odszukać ikonę łańcucha widoczną na pasku narzędzie i wpisać adres URL strony internetowej, którą odbiorca ma zobaczyć po kliknięciu w link. Po wstawieniu linku można zmienić jego kolor aby wyróżniał się na tle innego tekstu.
Podkreślaj wszystkie hiperłącza i sprawdzaj ich poprawność
Zgodnie z najnowszymi wytycznymi dla nadawców poczty, AnoMail podkreśla wszystkie hiperłącza gdyż ma to pozytywny wpływ na filtry antyspamowe. Gdyby jednak ktoś chciał wstawić link bez podkreślenia to należy nacisnąć przycisk Link z tytułem, który widoczny jest w prawym górnym rogu okna Edytora wiadomości.
My nie zalecamy „ukrywać” linków bo za każde ukrycie (bez podkreślenia) dodawane są punkty antyspamowe do Państwa wiadomości. Na tej samej zasadzie punktowane jest ukrywanie linków docelowych z wykorzystaniem „skracaczy”. Jeżeli musicie użyć skracacza to niech to będzie TinyURL.
Z kolei naciskając przycisk Sprawdź i wybierając opcję Analizator odnośników można sprawdzić czy wszystkie hiperłącza są prawidłowe. Błędne linki do stron obniżają skuteczność mailingu gdyż podnoszą punktację antyspamową.
Pamiętaj aby linkować do domeny wysyłkowej. Wstawianie wielu linków do innej domeny niż ta z której wysyłana jest wiadomość, obniża szansę ominięcia spamu. W jednej wiadomości e-mail nie powinno być więcej niż kilkanaście linków.
Krótka wiadomość email z linkami do stron
W badaniach dotyczących skuteczności e-mail marketingu wykazano, że wiadomości zawierające odnośniki do zewnętrznych źródeł mają wyższy wskaźnik odpowiedzi oraz zaangażowania odbiorców. Umożliwienie użytkownikom szybkiego przejścia do dedykowanych stron internetowych (tzw. landing page) sprzyja generowaniu ruchu na stronach docelowych oraz może prowadzić do wyższych wskaźników konwersji.
Hiperłącza również ułatwiają analizę skuteczności kampanii. Dzięki narzędziom do śledzenia kliknięć można dokładnie monitorować, które odnośniki cieszą się największym zainteresowaniem, co z kolei pozwala na optymalizację przyszłych komunikatów oraz kampanii.
Zalecamy pisać krótkie teksty wiadomości (do 150 wyrazów) i odsyłać do dodatkowych materiały na stronie. Dlatego wstawianie hiperłączy do tekstu lub obrazów przynosi wiele korzyści, zarówno w zakresie estetyki, jak i skuteczności komunikacji.
Polecany temat: Jak różnicować treść wiadomości e-mail?
Jak wstawić link do obrazka w mailu?
Po wstawieniu obrazka do treści wiadomości e-mail należy na nim kliknąć lewym klawiszem myszki. Następnie odszukać na pasku narzędzi ikonę „łańcucha”. Następnie wkleić link do strony internetowej na której czytelnik znajdzie więcej informacji. Zalecamy także w polu „Ramka” wybrać „_blank” czyli otwórz link w nowym oknie.
Gdy odbiorca listu kliknie w odnośnik to wyświetli mu się strona internetowa (adres URL). W każdej chwili można zmienić link do strony internetowej z ofertą. W tym celu należy kliknąć prawym klawiszem myszki na zaznaczonym obrazku i wybrać funkcję Właściwości hiperłącza. Dostęp do tej samej funkcji możliwy jest z głównego menu po naciśnięciu przycisku „łańcuch”.
Generator przycisków akcji (CTA) z wezwaniem do działania
Call-To-Action w skrócie CTA to element wiadomości e-mail. W naszym przypadku jest to przycisk graficzny, który został zaprojektowany aby zachęcić czytelnika do natychmiastowego kliknięcia i np. sprawdzenia oferty. W marketingu zwrot CTA odnosi się do użycia słów nawołujących do wykonania działania np. przejścia na stronę internetową sklepu i kupna produktu.
Generator przycisków CTA znajduje się w oknie edycji listu pod przyciskiem Grafika. Można generować proste przyciski w różnych kolorach oraz dopasować krój i wielkość czcionki do własnych upodobań. W głównym oknie programu naciśnij przycisk Nowy list i potem wybierz Grafika.
W razie potrzeby można używać zewnętrznych grafik tj. przycisków pochodzących z serwisów lub programów do generowania banerów. Gdy już mamy własny obrazek w formie przycisku to wstawiamy go do listu poprzez funkcję Grafika -> Wstaw obraz z dysku…
Pokrewny artykuł: Jak przygotować grafikę do mailingu?