Brak zgód na wysyłanie mailingu
obniża ryzyko blokady serwera
minimalizuje ryzyko trafienia na listę spamerów
Brak zgód na wysyłanie mailingu to unikalna funkcja, która oferowana jest tylko i wyłącznie dla użytkowników AnoMail w okresie aktywnego wsparcia technicznego. Funkcja Brak zgody na mailing pozwala ograniczyć ryzyko trafienia na listy spamerskie tylko dlatego, że wysyłacie Państwo pocztę do odbiorców, których zgód nie posiadacie.
W bazie „brak zgód” znajdują się adresy e-mail (w zahaszowanej formie) oraz domeny odbiorców, o których wiemy, że wszelkie zapytania lub oferty traktują jako spam i raportują każdy mailing do organizacji walczących ze spamem.
Z racji tego, że „zgłaszacze spamu” nie chcą żadnych mailingów reklamowych to w pierwszej kolejności usuńcie ich ze swojej bazy, zwłaszcza przed wysyłaniem klasycznych zapytań o możliwość przesłania oferty. Dodatkowo we współpracy z amerykańskim czyścicielem baz, użytkownikom AnoMail Premium oferujemy weryfikację bazy z wykorzystaniem platformy Emailable.
Pokrewny temat: Usuń nieaktualne adresy i oceń swoją bazę adresową
Kto rozwija bazę brak zgód na wysyłanie mailingu?
Baza brak zgód na mailing tworzona jest w oparciu o współpracujące firmy wysyłkowe oraz firmy hostingowe, które zgłaszają adresy e-mail lub domeny najczęściej raportujące spam lub nieżyczące sobie otrzymywania zapytań oraz ofert. Korzystając z tej funkcji unikacie Państwo trafienia także na listy spamerów przez wysyłkę mailingu na tzw. spamtrapy czyli pułapki na spam.
Nasza lista zawiera kilkaset tysięcy adresów oraz domen z kraju i ze świata, do których nie powinno się nic wysyłać gdyż właściciel lub administrator domeny nie życzą sobie otrzymywać żadnych ofert ani nawet zapytań. Baza brak zgód na mailing zawiera także listę spamtrapów tj. pułapek na spam.
Pokrewny temat: Usuń adresy e-mail firm, które nie mają już stron internetowych
Baza Brak zgód na wysyłanie mailingu aktualizuje się automatycznie
Baza jest nieustanie rozbudowywana i zawiera adresy osób, które w przeszłości zgłaszały nam oraz administratorom serwerów pocztowych z którymi współpracujemy, że nie życzą sobie otrzymywania e-mailingów a zwłaszcza zapytań ofertowych.
W związku z tym zalecamy usunięcie takich adresów z Państwa listy mailingowej zanim rozpoczniecie wysyłanie zapytań ofertowych. Do tego można użyć także funkcji Porządkuj -> Usuń adresy na podstawie pliku wykluczeń lub Usuń adresy z zastrzeżonymi słowami.
Patrz także: Serwery do wysyłek zapytań oraz ofert umożliwiają oddzielenie zwykłych wysyłek od wysyłek zapytań.
Brak zgody na mailing
AnoMail sprawdza bazę lokalnie w Państwa komputerze
Podczas sprawdzania Państwa baza adresowa nie jest wysyłana na nasze serwery. My przekazujemy Państwu sygnatury (tzw. hasze) adresów e-mail i domen, z którymi porównywana jest Państwa lista wysyłkowa. W dalszej kolejności należy przejrzeć bazę pod kątem danych osobowych (patrz: Klasyfikator adresów e-mail) i wydzielić je do osobnej grupy. Do takiej grupy wysyła się maila informacyjnego (tzw. klauzula RODO) z informacją kto, w jakim celu oraz w jakim zakresie przetwarza dane osobowe odbiorcy.
Pokrewny temat: Jak sprawdzić czy moje maile są aktualne?
Uważaj na spamtrapy czyli na pułapki na spam
Funkcja „Brak zgód” pozwala wykryć czy Państwa baza adresowa nie została zebrana z naruszeniem prawa. Nasz system mailingowy jest w stanie określić czy na Państwa liście wysyłkowej nie ma tzw. spamtrapów czyli pułapek na spam używanych do „wyłapywania” spamu.
Pułapka na spam ang. spamtrap lub honeypot to adresy e-mail umieszczone przez administratorów serwerów pocztowych w Internecie tylko i wyłącznie po to aby identyfikować nadawców spamu, którzy nie weryfikują swoich list adresowych.
Jeżeli Państwa oferta lub zapytanie jest wysyłane na taki adres to administratorzy wiedzą, że właściciel skrzynki nie wyrażał żadnej zgody na otrzymywanie e-mailingów a tym samym mogą zablokować całą korespondencje od Państwa niezależnie od tego na jakie adresy będzie kierowana w przyszłości oraz z jakiego programu będzie wysyłana.
Pułapki na spam – Spamtrap lub honeypot
Zbierając adresy e-mail przy pomocy tzw. żniwiarek (ang. Harvester) czyli programów do hurtowego zbierania adresów z Internetu możecie Państwo mieć pewność, że wśród zebranych adresów znajdą się pułapki na spam (ang. Spam Trap), które będą odpowiedzialne za to, że Państwa serwer pocztowy oraz domena z której będzie realizowana wysyłka trafią na listę spamerów.
Dzieje się tak dlatego, że administratorzy serwerów pocztowych specjalnie umieszczają adresy pułapek aby móc łatwo blokować amatorów baz adresowych zbieranych na chybił trafił przez programy, których zadaniem jest zebranie jak największej ilości adresów. Kilka lat temu wysyłka do takiej bazy była skuteczna. Obecnie bazy zebrane przez programy do hurtowego zbierania adresów po słowach kluczowych zalicza się do tzw. śmieciowych baz.
Użyj funkcji brak zgód na wysyłanie mailingu i nie ryzykuj trafienia na listę spamerów
Po zakupie bazy adresowej firm należy ją sprawdzić funkcją „Brak zgód na wysyłanie ofert” aby przekonać się czy nie zawiera adresów e-mail osób, firm oraz organizacji, które zgłaszały nam lub naszym Partnerom, że nie życzą sobie żadnych zapytań.
Baza sygnatur antyspamowych zawiera setki tysięcy adresów e-mail oraz domen z kraju i zagranicy, do których nie należy nic wysyłać. To odpowiednik Listy Robinsona (ang. Mailing Preference Service lub MPS) czyli listy osób i firm, które nie chcą otrzymywać wiadomości marketingowych pocztą elektroniczną. Patrz także: Ryzykowne adresy e-mail.
Pokrewny temat: Od czego zacząć realizować masowe wysyłki e-mail?
Identyfikacja spamerskich baz adresów e-mail zbieranych przez żniwiarki
Program potrafi także zidentyfikować tzw. spamerskie bazy, które zostały zebrane ze stron internetowych metodą na chybił trafił przez tzw. żniwiarki (ang. Mail Harvesters). Takie bazy adresów najczęściej powodują, że reputacja Państwa serwera pocztowego oraz domeny diametralnie maleje gdyż odbiorcy korespondencji nigdy nie wyrazili zgody na otrzymywanie jakichkolwiek treści od Państwa. Dlaczego? Ponieważ taka baza zawiera pułapki na spam, które system potrafi identyfikować i ostrzec Państwa przed utratą reputacji.
Nie wysyłaj ofert do odbiorców którzy ich nie chcą
Niektórzy administratorzy serwerów pocztowych umieszczają w internecie celowo fałszywe adresy tylko po to, żeby odbierać z nich pocztę i wszystko co przyjdzie na daną skrzynkę automatycznie raportują jako spam niezależnie od tego co Państwo wysyłacie.
AnoMail potrafi identyfikować spamerskie bazy czyli takie, które zostały zbudowane z brakiem poszanowania prawa i zgód odbiorców. Adresy e-mail i domeny są zgłaszane do nas przez naszych Partnerów (marketerzy, firmy hostingowe, administratorzy poczty) a następnie tworzone są skróty (hasze), które dostarczane są Państwu wraz z automatyczną aktualizacją.
Państwa baza adresowa porównywana jest z naszą bazą brak zgód na mailing i program pokazuje Państwu, które adresy należy usunąć z listy wysyłkowej aby nic do nich nie wysyłać.
Polecany artykuł: Jak działa filtr antyspamowy i jak go unikać?
Brak zgody na wysyłanie zapytań o możliwość wysłania oferty
Funkcję Brak zgód na mailing można traktować także jako tzw. Listę Robinsona czyli listę odbiorców (osoby fizyczne, firmy, organizacje) z Polski i zagranicy, którzy nie życzą sobie żadnych zapytań ani ofert. Jeśli natomiast nie zbierają Państwo adresów e-mail ze stron internetowych lub nie kupują baz adresowych od innych firm tylko są to Państwa klienci od których zgody Państwo posiadają lub odbiorcy czekają na Wasze wiadomości to wówczas nie korzystacie z tej funkcji.
Nie musisz używać funkcji w stosunku do swoich stałych klientów
W przypadku Państwa klientów może się zdarzyć, że adresat wysyłki czeka na Waszą wiadomość a wszystkie inne wiadomości od innych firm traktuje jako spam. W związku z tym w przypadku stałych klientów nie ma konieczności korzystania z tej funkcji.
Funkcja Brak zgód na mailing działa tylko w okresie aktywnego wsparcia technicznego i jest przez nas aktualizowana automatycznie kilka razy w tygodniu w momencie, gdy AnoMail podłączony jest do internetu.
Nie wszyscy chcą otrzymywać zapytania o wyrażenie zgody na przesłanie oferty
Mimo że wysyłanie zapytań nie jest zabronione to zwracamy uwagę, że niektórzy odbiorcy, których adresy znajdują się w „nielegalnych/śmieciowych bazach” mogą zgłaszać każdy mailing jako spam i dlatego użycie funkcji „Brak zgód na mailing” pozwoli uniknąć Państwu wielu nieprzyjemności.
Osoby, które kupują bazy adresowe firm w serwisach aukcyjnych lub samodzielnie zbierają adresy e-mail ze stron internetowych będą z pewnością zainteresowane użyciem listy „Brak zgód na wysyłanie ofert”. Na świecie funkcjonują takie listy pod nazwą MPS (ang. Mailing Preference Service) czyli np. Lista Robinsona do której można wpisać numer telefonu aby nie otrzymywać telefonów od telemarketerów.
Patrz także: Formularze online do zapisu i rezygnacji przez stronę firmy
Oczyść bazę z odbiorców, którzy nie powinni otrzymywać Twoich zapytań
Funkcja Brak zgód na mailing potrafi z Państwa listy mailingowej usunąć tych odbiorców, którzy nie wyrażają zgody na otrzymywanie jakichkolwiek e-mailingów ofertowych oraz zidentyfikować czy na Państwa liście wysyłkowej nie znajdują się tzw. spamtrapy czyli pułapki na spam, które powodują że po wysyłce mailingu od razu Państwa adres IP oraz adres serwera pocztowego z którego realizowana jest wysyłka trafią na listę spamerów (czyt. RBL).
Dodatkowo po zakupie bazy adresów e-mail lub gdy zbieracie Państwo adresy ze stron internetowych można skorzystać z funkcji Sprawdź listę pod kątem danych osobowych oraz Sprawdź listę pod kątem ryzykownych adresów. Te funkcje pozwolą przeprowadzić higienę baz adresowych lub po prostu „oczyścić” bazę z adresów do których nie warto nic wysyłać.
Kupujesz bazy lub zbierasz adresy ze stron internetowych?
W AnoMail możesz budować własne bazy adresowe pobierając adresy e-mail ze stron internetowych firm. Duża część użytkowników kupuje bazy adresowe, które często zbierane są na chybił trafił. W związku z tym koniecznie przed wysyłką należy użyć funkcji „Brak zgód” i usunąć adresy osób, które nie życzą sobie żadnych wysyłek zapytaniowych a tym bardziej ofertowych.