Personalizacja tematu

w wiadomościach e-mail

Personalizowane tematy wiadomości e-mail

Personalizacja tematu wiadomości e-mail w korespondencji biznesowej wpływa pozytywnie na efektywność komunikacji e-biznesowej. Przede wszystkim, spersonalizowane tematy zwiększają szanse otwarcia wiadomości, ponieważ odbiorca czuje się bardziej zaangażowany, gdy wiadomość jest bezpośrednio skierowana do niego. Tego rodzaju podejście buduje również lepsze relacje z klientami lub partnerami biznesowymi, przez co e-maile mogą być postrzegane jako bardziej wartościowe i godne uwagi.

Oprócz tego, personalizacja tematu listu pomaga wyróżnić się wśród licznych, często szablonowych wiadomości, które codziennie trafiają do skrzynek odbiorczych Państwa klientów. Z punktu widzenia dostarczalności, spersonalizowane tematy są również mniej podatne na oznaczenie jako spam. Filtry antyspamowe często automatycznie kwalifikują jako spam, masowo wysyłane e-maile które mają identyczne tematy i taką samą treść.

Nie stosuj personalizacji tematu na siłę tylko zrób to z głową

Temat listu to jeden z pierwszych elementów na które zwraca uwagę odbiorca, więc może zadecydować o sukcesie lub niepowodzeniu wiadomości. Bez działania polegającego na otwarciu e-maila, żadna z treści zamieszonej w liście nie ma znaczenia, ponieważ odbiorca jej nie zobaczy.

Spersonalizowane tematy zwiększają wskaźniki otwarć nawet o 40%. Podczas personalizowania tematu, należy używać jednego do dwóch pól personalizacji. Przy czym temat nie może brzmieć sztuczne lub szablonowo np. „Sabina skorzystaj z wakacyjnej wyprzedaży”. Lepiej napisać „Sabino skorzystaj z wakacyjnej wyprzedaży” czyli wstawić pole #WIM# do odmiany imienia odbiorcy w wołaczu.

Gdzie w AnoMail jest funkcja do personalizacji tematu?

Na poniższym rysunku pokazano okno programu AnoMail z możliwością dodawania do jednej wiadomości wielu tematów. Po naciśnięciu przycisku Wstaw pole personalizacji można wstawić wybrane pole, które zostanie zastąpione danymi odbiorcy np. #IME# czyli imię odbiorcy listu.

Naciskając przycisk Generator AI można poprosić sztuczną inteligencję (GPT) o wygenerowanie kilkunastu unikalnych tematów dopasowanych do treści listu. To znacznie przyspiesza tworzenie treści dla newsletterów.

Zobacz także: Zasady pisania zimnych maili (cold mail)

Personalizacja tematu wiadomości e-mail
Personalizacja tematów wiadomości e-mail dostępna jest w każdej wersji programu AnoMail

Jak wspomniano wcześniej, personalizowanie tematów wiadomości e-mail znacząco zwiększa otwarcia maila i zaangażowanie odbiorców, gdyż treści dostosowane do ich potrzeb i zainteresowań przyciągają większą uwagę. 

Zastosowanie technologii, takich jak sztuczna inteligencja wbudowana w program AnoMail, umożliwia automatyczne generowanie tematów na podstawie analizy treści listów, co jeszcze bardziej ułatwia proces personalizacji. Dzięki temu zautomatyzowanemu podejściu, nadawcy mogą osiągnąć lepsze wyniki marketingowe przy jednoczesnym oszczędzaniu czasu i zasobów.

Aby skorzystać ze sztucznej inteligencji należy nacisnąć przycisk Generator AI i podać krótką instrukcję np. „Przygotuj 10 tematów wiadomości na podstawie treści listu”. Dodatkowo można użyć pól personalizacji np. #IME# czyli imię odbiorcy oraz #WIM# czyli imię odmienione w wołaczu. 

Oto przykładowe tematy wygenerowane przez sztuczną inteligencję wraz z zastosowaną personalizacją imion:

  • Anna, odkryj specjalną promocję na produkty XYZ
  • Marku, mamy coś specjalnego dla Ciebie – rabat na XYZ
  • Kasiu, produkt XYZ w supercenie, tylko dzisiaj
  • Piotrze, Tylko dla Ciebie – niezrównane oszczędności na XYZ
  • Jacku, Twoje ulubione produkty XYZ w niższej cenie
  • Ewo, wyjątkowa oferta na XYZ czeka na Ciebie
  • Waldemarze, czas na zakupy. Dziś XYZ w obniżonej cenie
  • Tomek, zgarnij produkty XYZ zanim zostaną wyprzedane

Najczęściej używane pola do personalizacji tematu listu

  • #IME# – imię odbiorcy np. Jan.
  • #NZW# – nazwisko odbiorcy np. Kowalski.
  • #WIM# – imię odbiorcy w wołaczu np. Janie.
  • #FMA# – nazwa firmy odbiorcy.
  • #RBT# – indywidualny kod rabatowy.
  • #OFR# – tekst ofertowy np. nazwa produktu proponowanego odbiorcy listu.

Pokrewny temat: Format bazy adresowej na potrzeby spersonalizowanych wysyłek

Jaka jest optymalna długość tematu wiadomości e-mail?

Optymalna długość tematu e-maila zależy od wielu czynników. Zasadniczo jednak najlepszą praktyką jest utrzymanie tematu w zakresie od 30 do 80 znaków, aby był spójny z treścią wiadomości. 

W programie AnoMail temat będzie wyświetlany w kolorze czarnym lub zielonym, sugerując optymalną długość. Kolor czerwony wskazuje na temat, który jest zbyt krótki, zbyt długi lub zawiera słowa typowo używane w spamie np. Tylko teraz, Promocje, Oferty itd.

Z obserwacji wynika, że większość odbiorców decyduje się otworzyć e-mail na podstawie jego tematu. Dlatego kluczowe jest, aby temat był atrakcyjny i zawierał elementy, z którymi odbiorca może się identyfikować, takie jak nazwa jego firmy (#FMA#) czy jego imię w dopełniaczu (#WIM#). W tym celu możesz użyć pola personalizacji, np. #FMA# aby wstawić do tematu lub treści listu nazwę firmy odbiorcy.

Zaleca się, aby temat e-maila mieścił się w przedziale od 50-60 znaków. Ważne jest też, żeby temat był zwięzły i składał się z kilku słów. Unikaj tematów pisanych wielkimi literami, które składają się z jednego lub dwóch wyrazów.

Pokrewny temat: Synonimizer tematów do losowej zmiany tematów wiadomości

Zmienne tematy w masowych wiadomościach e-mail

Przy masowych wysyłkach z AnoMail zalecamy używać mieszacza tematów wiadomości zwłaszcza gdy maile kierowane są do odbiorców w tej samej domenie np. Gmail, Outlook.com, WP, Interia itd.  Filtr antyspamowy u danego dostawcy poczty widząc wiadomości z różnymi tematami traktuje je nieco lepiej niż wiele wiadomości e-mail z tym samym tematem i identyczną treścią.

Dodatkowo proponujemy aby skorzystali Państwo z losowych bloków tekstu, które wstawia się do treści wiadomości na podobnej zasadzie jak tematy i program losuje tekst do każdego z odbiorców. To zmienia sygnaturę antyspamową listu przez co filtry antyspamowe takie jak Pyzor/Ryzor łagodniej podchodzą do Waszych wiadomości.

Zobacz także: Losowe bloki tekstu do zmiany sygnatury wiadomości e-mail

Synonimizer tematów
Zmienne tematy listów w programie AnoMail

ZOBACZ inne tematy z naszego mailowego bloga: