Mierzenie skuteczności mailingu
Statystyki kliknięć (CTR), otwarć (OR)
Mierzenie skuteczności mailingu w AnoMail
Wiele osób skupia się tylko i wyłącznie na tym aby wysłać jak najwięcej wiadomości e-mail, licząc na to że im więcej wyśle się tym więcej potencjalnych klientów odpowie na wiadomość. Jest to błędne podejście. Mierzenie skuteczności mailingu powinno być wykonywane po zakończeniu każdej akcji mailingowej.
Analiza kliknięć w linki, informacja o tym do kogo poczta nie dotarła jest podstawową funkcjonalnością naszego oprogramowania i warto z niej skorzystać aby dowiedzieć się ile osób kliknęło w odnośnik i obejrzało ofertę na Państwa stronie internetowej. Większa ilość wejść na witrynę firmy jest niezbędna aby polepszyć pozycję w rankingu Google (SEO),
Analiza dostarczalności poczty oraz śledzenie kliknięć i otwarć
Nasz program do newslettera potrafi samodzielnie wykryć zwroty z niedostarczonej korespondencji email tzw. odbicia (ang. Bounces) ale aby móc mierzyć ilość kliknięć (CTR) lub otwarć (OR) musi być podłączony do zewnętrznego systemu trakującego czyli np. Google Analytics.
Zintegruj AnoMail z Google Analytics i śledź skuteczność wysyłek
Integracja polega na wstawieniu do treści listu linku śledzącego. Dzięki niemu AnoMail przekazuje do serwisu Google Analytics kto kliknął w link, ile czasu spędził na stronie, jakie inne podstrony oglądał itd. Po zalogowaniu na stronie Google Analytics można sprawdzać np. ile klików wygenerował mailing po wysłaniu poczty do bazy np. XYZ a ile do bazy ABC.
Statystyki kliknięć w link
Wskaźnik CTR (Click Through Rate) pozwala określić jakie było zainteresowanie naszą ofertą bądź informacją zawartą w mailingu. Działa to w ten sposób, że do wiadomości e-mail wstawiany jest link śledzący.
W momencie gdy ktoś kliknie w ten link i przejdzie na stronę internetową np. z produktem lub usługą, system analityczny zapisuje informację. Należy pamiętać, że nie wszyscy czytający nasze maile decydują się na kliknięcie w link.
Pokrewny temat: Usuwanie błędnych adresów z odbić (ang. Bounces)
Wstaw link śledzący do wiadomości e-mail
Linki śledzące wstawia się w AnoMail w oknie edycji wiadomości. W tym celu kliknij przycisk Statystyki i wybierz funkcję Ilość kliknięć. Program wstawi do listu link wraz z parametrami śledzącymi, które przekazuje do Google Analytics. W wiadomości może być kilka linków śledzących kliknięcia w różne oferty.
Po wstawieniu linku śledzącego można wysłać mailing. Następnie odczekać minimum 24h i potem zalogować się na swoje konto Google Analytics. W dalszej kolejności kliknąć Pozyskiwanie -> Cały ruch -> Źródło/Medium i przeanalizować skuteczność swojej wysyłki zgodnie z tym co pokazano na poniższym rysunku.
Wybierając dodatkowe źródło można zobaczyć, która z baz adresowych do których skierowano mailing wygenerowała najwięcej wejść na stronę czyli kliknięć.
Sprawdź na wykresach ile było kliknięć po wysyłce do danej bazy
W omawianym przypadku po wysyłce mailingu do bazy o nazwie „Blog4” nastąpiły 247 wejścia. Kolejna baza o nazwie „DBFirmy9” wygenerowała 195 wejść na stronę. Z kolei w bazie „FrmDB6a” były 129 kliknięcia. Każde kliknięcia to unikalny użytkownik, który odebrał Państwa wiadomość i kliknął w link śledzący.
Pokrewny temat: Używanie śledzika do śledzenia kliknięć w wybrany link
Statystyki wyświetleń (OR, Open Rate)
Aby włączyć w AnoMail statystyki otwarć należy przejść do edycji listu a następnie nacisnąć przycisk Statystyki i wybrać funkcję Ilość wyświetleń. Program AnoMail wstawi do listu mały, przeźroczysty obrazek śledzący. W momencie, gdy odbiorca odbierze wiadomość, obrazek zostanie odczytany i system mierzący statystyki będzie „wiedział”, że wiadomość została odczytana.
Wskaźnik OR (Open Rate) oznacza ilość otwarć mailingu. Dzięki niemu wiadomo ile osób wyświetliło nasz list. Innymi słowy możemy dowiedzieć się jakie było zainteresowanie wysłanym przez nas mailingiem. Rzeczywisty wskaźnik OR jest obecnie wyższy niż ten, który podają systemy analityczne gdyż większość odbiorców blokuje wyświetlanie obrazków śledzących.
Wskaźnik otwarć ang. Open Rate wyliczany jest jako stosunek liczby otwartych maili do wszystkich wysłanych i wyrażany jest w procentach. Aby go obliczyć, dzielimy liczbę otwarć przez liczbę wszystkich wysłanych maili i mnożymy przez 100%.