śledzenie skuteczności mailingów
w programie wysyłkowym AnoMail
śledzenie skuteczności mailingów w AnoMail
Program AnoMail oferuje podstawowe raporty dotyczące ilości kliknięć (Click Rate) oraz sumaryczne raporty dotyczące otwarć (Open Rate) o których można więcej przeczytać w sekcji dotyczącej Raporty. Śledzik to funkcja pozwalająca na śledzenie skuteczności mailingów, która rozszerza wspomniane wcześniej funkcje do mierzenia skuteczności wysyłek.
Śledzik może być wykorzystany do sprawdzenia kto kliknął w określony link zamieszczony w wiadomości e-mail, kto otworzył danego maila lub kto dokonał zakupu w Państwa sklepie internetowym przy użyciu np. linku promocyjnego wysłanego w wiadomości e-mail.
Śledzik czyli śledzenie skuteczności mailingów
Funkcja śledzik dostępna jest w Edytorze kontaktów pod przyciskiem Rekordy. Naciskając ten przycisk w pierwszej kolejności należy wybrać funkcję Generuj losowy kod śledzący, w dalszej kolejności wybrać z ilu znaków ma się składać kod np. z 10 i nacisnąć przycisk Generuj.
Program wygeneruje tyle unikalnych kodów śledzących ilu odbiorców znajdzie się w bazie kontaktów. Kod śledzący #KSK# może być wykorzystany w treści listu lub odnośnikach umieszczanych w wiadomości e-mail.
Państwa system śledzący (trackujący) otrzymuje od AnoMail kod śledzący przekazany w polu #KSK# i na tej podstawie zapisuje informacje np. o wejściu na strone lub zakupie produktu przy użyciu linku promocyjnego itd.
https://www.example.com/skrypt.php?track=3f9daca7
https://www.example.com/skrypt.php?track=#KSK#&produkt=ABC&baza=123
Śledzik czyli śledzenie skuteczności mailingów
W dalszej kolejności do treści maila wstawia się kod personalizacji o nazwie #KSK#, który może być użyty w treści listu lub w linku do formularza zapisu, zakupu itp. umieszczone na Państwa stronie internetowej.
W momencie, gdy ktoś kliknie w link z kodem śledzika i przejdzie na Państwa stronę internetową gdzie dokona np. zakupu to będzie można poprzez ten kod śledzący odszukać osobę do której wysłano kod.
Patrz także: Automatyczne raporty DNS do śledzenia dostarczenia wiadomości
Jak sprawdzić wykorzystanie kodu śledzika w AnoMail
W tym celu wystarczy w oknie Edytora kontaktów w polu „Wpisz poszukiwany tekst” wpisać kod śledzący. Jeżeli chcieliby Państwo sprawdzić dużą ilość kodów np. zobaczyć, które osoby kliknęły w link do promocji to mając listę kodów z Państwa systemu analitycznego (śledzącego, trackingowego) można je wczytać do programu AnoMail. W tym celu trzeba nacisnąć przycisk Porządki a następnie wybierając funkcję Usuń/Zostaw na podstawie kodów śledzących.
Patrz: Zastosowanie śledzika do personalizacji kodów QR
Wykorzystaj tzw. follow-up aby napisać kolejnego maila do odbiorcy
Funkcja „Usuń adresy z kodem śledzącym” używana jest w przypadku, gdyby chcieli Państwo np. wyświetlić listę odbiorców, którzy nie zareagowali na Waszego maila.
Potem do takich odbiorców można ponowić wysyłkę tzn. wykonać tzw. follow-up. Follow-up to ponowienie mailingu do osób, które otrzymały już określoną wiadomość i powołanie się na pierwszego maila.
Filtrowanie rekordów przy użyciu kodu śledzika
Alternatywna możliwość to wyświetlenie osób, które wykonały określone działanie np. weszły na Państwa stronę internetową i wykonały określone działanie np. wyraziły chęć dalszego kontaktu. Do takich osób można wysłać maila np. z podziękowaniem.
Stały zależny do adresu lub losowy kod śledzika
W programie AnoMail można używać kodów śledzących stałych, czyli zależnych od adresu e-mail odbiorcy lub kodów zmiennych, które losowo generowane są po wybraniu funkcji generatora losowych kodów śledzących.
Proszę pamiętać zwłaszcza, gdy używacie Państwo losowych kodów śledzących aby zapisać bazę kontaktów na dysku gdyż w innym przypadku nie będzie można przypisać kodu śledzącego do konkretnej osoby.
Eksport bazy adresowej wraz z kodami śledzącymi do CRM
Gdyby trzeba było listę gotowych kodów śledzących przekazać do Państwa systemu analitycznego lub systemu CRM to w oknie edycji kontaktów należy kliknąć menu Plik a następnie wybrać funkcję Eksportuj do pliku CSV. Program AnoMail zapisze bazę w pliku tekstowym, który można otworzyć w Excelu lub bezpośrednio w innym systemie.
Patrz: Używanie wiadomości i adresów e-mail z programu Microsoft Outlook
Śledzik oraz Google Analytics 4
Osoby bardziej wymagające mogą połączyć Google Analytics z kodem śledzika (#KSK#). Dzięki temu wyniki kliknięć sprawdzacie Państwo logując się na swoje konto Google Analytics. Link śledzący wstawia się do treści listu i gdy ktoś w niego kliknie to Google Analytics zaczyna go śledzić (czas, zaangażowanie, jakie strony odwiedził itd.)
W poniższym przykładzie AnoMail dodaje kod śledzika do pola utm_content czyli pola służącego do rozróżnienia treści reklamy. Równie dobrze śledzik może być użyty w zmiennej utm_source itd.
https://www.example.com?utm_source=Baza01&utm_medium=EMail&utm_campaign=Promocje01&utm_id=Kampania001&utm_content=#KSK#