Koniec opieki serwisowej

Brak aktualizacji i pomocy technicznej

Co tracisz po zakończeniu opieki serwisowej?

Program AnoMail sprzedawany jest bez abonamentu z licencją wieczystą czyli z zakupionej wersji programu można korzystać bezterminowo. Koniec opieki serwisowej do programu AnoMail oznacza brak dostępu do najnowszych aktualizacji oraz pomocy technicznej

Po upływie dostępu do aktualizacji zazwyczaj po roku, pewne funkcje, które wymagają regularnych nakładów pracy z naszej strony, również staną się niedostępne np. Brak zgód na mailing. Mimo to, nadal będzie możliwość wysyłania wiadomości e-mail za pomocą programu AnoMail. W kwestii wysyłek nie ma żadnych ograniczeń z naszej strony.

Wraz z zakończeniem opieki serwisowej kończy się okres bezpłatnego przechowywania kopii zapasowej zakupionego oprogramowania na naszych serwerach. W związku z tym przed wygaśnięciem opieki serwisowej użytkownik powinien wykonać kopię zapasową zakupionej wersji programu pobierając plik instalatora na dysk swojego komputera lub zapisując go na płycie DVD, aby w przyszłości mieć do niej dostęp.

Pokrewny temat: Pobieranie instalatora AnoMail

Funkcje niedostępne po wygaśnięciu opieki serwisowej

Funkcje oznaczone na poniższym rysunku w kolorze czerwonym wymagają od nas nakładów pracy i ciągłej nowelizacji więc są automatycznie aktualizowane w momencie gdy program podłączony jest do internetu. Dostęp do wybranych funkcji pod przyciskiem Brak zgód oraz Sprawdź listę jest oferowany w okresie 12 miesięcy od zakupu i w każdej chwili można przedłużyć do nich dostęp wykupując aktualizacje na kolejny rok.

Patrz: Oferta aktualizacji dla stałych klientów (tzw. upgrade)

Funkcje w ramach opieki serwisowej
Dostęp do funkcji w ramach opieki serwisowej na 12 miesięcy

W momencie gdy wygaśnie opieka serwisowa następujące funkcje nie będą dostępne tzn.

  • Analiza osieroconych adresów e-mail – pozwala usunąć odbiorców, do których nie należy nic wysyłać bo kiedyś mieli firmę a teraz strona firmy już nie jest dostępna lub została przejęta przez firmę hostingową i służy do łapania spamu.
  • Analiza adresów na podstawie międzynarodowych zwrotów – pozwala usunąć adresy e-mail do których już ktoś próbował wysłać pocztę ale nie udało się bo np. pracownik już nie pracuje w danej firmie itd. Ze względów antyspamowych nie należy nic wysyłać do takich odbiorców.
  • Weryfikacja nazwy firmy i profilu działalności – umożliwia sprawdzenie czy profil odbiorcy pasuje do Państwa grupy docelowej. Dla przykładu wysyłacie ofertę do aptek a na liście adresowej znalazł się warsztat samochodowy. Dzięki tej funkcji można usunąć odbiorców którzy nie pasują do tego co Państwo wysyłacie. To jest bardzo ważna funkcja bo zmniejsza ilość zgłoszeń antyspamowych.
  • Sprawdzenie adresów pod kątem osób zgłaszających spam – gdy zbieracie adresy z internetu lub wysyłacie zapytania o możliwość przesłania oferty to należy użyć tej funkcji aby usunąć tzw. zgłaszaczy spamu czyli odbiorców, którzy nie życzą sobie żadnych ofert lub zapytań. Wysyłka na takie adresy oznacza problemy i blokadę serwera nadawcy.
  • Sprawdzenie bazy pod kątem ryzykownych adresów – ta funkcja usuwa z listy wysyłkowej odbiorców korzystających z globalnych zabezpieczeń antyspamowych takich jak Google, Symantec, Microsoft itd. Gdy taki odbiorca oznaczy Wasz list jako spam to od razu przekazuje informacje do innych odbiorców którzy korzystają z tych samym zabezpieczeń antyspamowych i Wasze listy zaczynają automatycznie trafiać do spamu.
  • Sprawdzenie bazy pod kątem danych osobowych – funkcja pozwala podzielić bazę adresową na adresy ogólne oraz adresy o charakterze danych osobowych. Potem na imienne adresy e-mail można wysłać maila dopełniając obowiązku informacyjnego wynikającego z przepisów prawa.

Jakie funkcje przestają działać bez opieki serwisowej?

Dodatkowo po zakończeniu opieki serwisowej nie będą działały analizatory antyspamowe pokazujące co poprawić w liście aby nie miał znamion spamu. Ponadto nie będzie dostępna funkcja do sprawdzania reputacji Państwa jako nadawcy. 

W okresie aktywnej opieki serwisowej funkcje aktualizują się automatycznie podczas korzystania z programu więc cały czas macie Państwo dostęp do najnowszych reguł antyspamowych.

Analizatory antyspamowe
Kontrola antyspamowa treści i nadawcy w ramach opieki serwisowej

W głównym oknie programu znajduje się przycisk Antyspam pod którym dostępne są funkcje Kontrola antyspamowa treści i domeny oraz Sprawdź reputację nadawcy i serwera

Pierwsza z funkcji sprawdza czy macie Państwo poprawnie skonfigurowaną domenę wysyłkową oraz stronę internetową (tzw. landing page). Ponadto sprawdza czy treść listu mieści się w normie jeżeli chodzi o filtry antyspamowe. Druga funkcja sprawdza czy nie ma zgłoszeń antyspamowych na polskich listach spamerów dotyczących Państwa adresu e-mail lub domeny wysyłkowej.

Analizatory antyspamowe pokazujące co poprawić w emailu

Z kolei w edytorze wiadomości dostępny jest przycisk Sprawdź, który zawiera szereg funkcji pozwalających wyeliminować podstawowe błędy związane z przygotowaniem wiadomości np. błędy ortograficzne lub elementy na które reagują filtry antyspamowe.

Oto wyjaśnienie funkcji dostępnych pod przyciskiem Sprawdź:

  • Pokaż błędy pisowni – sprawdza w treści listu błędy ortograficzne. Funkcja obsługuje domyślny słownik Windows lub można ją przełączyć aby korzystała ze słownika Microsoft Word. PL – oznacza, że sprawdza tekst w języku polskim. EN – język angielski. DE – język niemiecki itd.
  • Analizator treści – szuka w treści listu słów na jakie reagują filtry antyspamowe np. Szanowni Państwo, promocja, oferta itd.
  • Analizator obrazków – sprawdza nazwy obrazków, wymiary, opisy (title, alt) i pokazuje co poprawić aby grafika z maila była neutralna dla filtrów antyspamowych.
  • Analizator odnośników – sprawdza hiperłącza w Państwa wiadomości czyli szuka błędnych odnośników przez które filtry antyspamowe naliczają punkty antyspamowe.
  • Analizator kodu HTML – pokazuje jakie elementy poprawić aby list wyświetlał się poprawnie u odbiorcy oraz co usunąć aby nie było problemów z klasyfikacją listu jako podejrzany o spam albo niebezpieczna wiadomość.

Moduł patrz i pobierz do zbierania adresów

Nasza przeglądarka o nazwie „Patrz i pobierz”, służąca do zbierania adresów e-mail ze stron internetowych, bazująca na najnowszym mechanizmie znanym z Microsoft Edge, po zakończeniu okresu opieki serwisowej, przełączy się w starszy tryb pracy bazujący na darmowym silniku interpretacji stron z programu Internet Explorer 11.

Pragniemy podkreślić, że mechanizm Edge (Chromium) rozszerzony o funkcję zbierania adresów jest znacznie lepszy i oferuje liczne korzyści w porównaniu do starszej wersji ale wymaga ponoszenia przez nas opłat licencyjnych i dlatego oferowany jest tylko w okresie aktywnej opieki serwisowej.

Przy pomocy starszej wersji zbieracza nadal będzie można zbierać adresy e-mail ale nie możemy zagwarantować, że nowe strony internetowe będą wyświetlały się poprawnie w Internet Explorer gdyż Microsoft zakończył wsparcie techniczne dla tej przeglądarki i nie rozwija już jej mechanizmu.

Pokrewny temat: Import adresów e-mail do mailingu

Zbieracz adresów e-mail
Zbieracz adresów ze stron na bazie Microsoft Edge (Chromium)

Generator darmowych certyfikatów S/MIME

Po zakończonym okresie opieki serwisowej nie będzie dostępu do darmowego generatora certyfikatów S/MIME do podpisywania poczty e-mail. Wygenerowane certyfikatu (self-signed) przed okresem wygaśnięcia opieki serwisowej do AnoMail będą nadal działały ale nie będzie można wygenerować kolejnych.

Certyfikaty poczty S/MIME (Secure/Multipurpose Internet Mail Extensions) służą do zabezpieczenia elektronicznej poprzez ich cyfrowe podpisywanie i szyfrowanie. Cyfrowy podpis pozwala odbiorcy zweryfikować tożsamość nadawcy, co jest kluczowe w komunikacji biznesowej. Podpis S/MIME obniża także punktację antyspamową więc warto podpisywać swoje wiadomości.

Patrz: Komercyjne certyfikaty od Certum lub darmowe podpisy od Actalis

Generator certyfikatów S/MIME
Darmowy generator certyfikatów S/MIME

Zainwestuj w regularne aktualizacje AnoMail

W dynamicznie zmieniającym się świecie cyfrowym, filtry antyspamowe są nieustannie aktualizowane, a standardy wysyłania mailingów ewoluują. Dlatego tak ważne jest, aby korzystać z najnowszej wersji oprogramowania. Korzystanie z aktualnej wersji AnoMail daje pewność, że Twoje wiadomości dotrą do odbiorców bez przeszkód.

Zespół AnoMail pod kierownictwem dra P. Rusieckiego trzyma rękę na pulsie, obserwując rynek i analizując działanie filtrów antyspamowych. Efektem ich pracy jest optymalizacja algorytmów AnoMail, co przekłada się na wysoką dostarczalność poczty wysyłanej z wykorzystaniem programu AnoMail. Programiści AnoMail skrupulatnie analizują najnowsze technologie i standardy, implementując je w kolejnych wydaniach programu.

Ciągły rozwój oprogramowania i dostosowanie do standardów branżowych

Nowe funkcje i usprawnienia, które pojawiają się w aktualizacjach, są wynikiem intensywnych badań i testów. To właśnie dzięki nim możesz być pewien, że Twój mailing jest przygotowany zgodnie z najnowszymi wytycznymi i standardami branżowymi. Dbałość o detale i nieustanny rozwój oprogramowania sprawiają, że AnoMail jest niezawodnym narzędziem do komunikacji e-mailowej.

Inwestując w regularne aktualizacje, inwestujesz w skuteczność swoich kampanii mailingowych. To decyzja, która z pewnością przełoży się na lepsze rezultaty Twojej komunikacji e-mailowej, większe zadowolenie odbiorców i wyższy wskaźnik dostarczalności Twoich wiadomości.

Dlaczego warto mieć dostęp do wsparcia technicznego?

Stale pracujemy nad rozwijaniem AnoMail i dostosowaniem go do najnowszych standardów w dziedzinie e-mailingów oraz wytycznych dotyczących działania filtrów antyspamowych. W cenie licencji wszystkie aktualizacje w okresie roku od zakupu są bezpłatne.

Dzięki wykupieniu opieki serwisowej a tym samym dostępu do aktualizacji i najnowszych wersji AnoMail, zyskasz nie tylko dostęp do nowych, funkcji, ale także otrzymasz pełne wsparcie techniczne, które pomoże rozwiązać wszystkie problemy z wysyłką.

Inwestując w aktualizację, zapewniasz sobie i swojemu biznesowi narzędzie zgodne z najnowszymi trendami i wymaganiami rynku, co przekłada się na efektywność i jakość Twoich kampanii e-mailingowych. Zadbaj o przyszłość swojego marketingu i wykup dostęp już dziś!

Patrz: Oferta aktualizacji dla stałych klientów

Inne artykuły dotyczące mass mailingu: