Odmiana imion przez przypadki
zwroty zależne od płci
Odmiana imion przez przypadki
Program AnoMail pozwala wysyłać w pełni spersonalizowane e-mailingi w tym zwracać się do odbiorcy po imieniu a nawet odmieniać jego imię przez przypadki. Odmiana imion przez przypadki nie stanowi żadnego problemu a poza tym brzmi lepiej „Witaj Grzegorzu” niż „witaj Grzegorz”.
Aby tego dokonać należy kliknąć Nowy list i wybrać funkcję Personalizacja a następnie nacisnąć Wstaw imię odbiorcy (np. Grzegorz) lub Wstaw imię w wołaczu (np. Grzegorzu). Można też używać zwrotów np. Panie Grzegorzu, wcześniej oczywiście w Edytorze kontaktów trzeba uzupełnić pole płeć. Pole płeć może być także rozpoznane na podstawie imienia odbiorcy listu.
Odmiana imion przez przypadki to nie wszystko
Niektórzy wydawcy newsletterów potrzebują dodatkowo odmiany imienia w dopełniaczu aby uzyskać zwroty np. w takiej postaci: „Oferta dla Pana Grzegorza”. Aby używać dopełniacza w odniesieniu do imienia w pierwszej kolejności należy przejść do Edytora kontaktów i wybrać funkcję Uzupełnij brakujące wpisy, która dostępna jest pod przyciskiem Rekordy.
Ta funkcja na podstawie imion wprowadzonych do bazy uzupełni dopełniacz dla każdego rekordu. Odmienione imię zostanie wstawione do pola personalizacji #PP5# i później będzie można je używać w treści wiadomości lub w temacie listu.
Użyj dodatkowych pól personalizacji wiadomości e-mail
Dla przykładu wpisując np. do treści listu lub tematu następującą frazę „kupon rabatowy dla #PPD# #PP5#” uzyskacie Państwo treść „kupon rabatowy dla Pana Grzegorza”. Pole #PP5# zawierać będzie imię w dopełniaczu, a pole #PPD# zawierać będzie odmieniony zwrot Pan, Pani też w dopełniaczu. Gdyby się okazało, że program nie rozpozna jakiegoś imienia to pozostawi puste pole i przed wysyłką będzie można je odnaleźć przechodząc w edytorze kontaktów do filtrowania rekordów i wybierając funkcję Pokaż puste pola. AnoMail wyświetli te rekordy, które mają puste imię w dopełniaczu i będzie można je uzupełnić.
Odmiana imion przez przypadki w programie AnoMail
Analogiczna sytuacja dotyczy odmiany imienia w wołaczu. Służy do tego pole personalizacji #WIM# (wołacz imię). Po naciśnięciu przycisku Rekordy i wybraniu funkcji Uzupełnij brakujące wpisy można kliknąć „wołacz na podstawie imion” i wtedy program do pola personalizacji wołacz wstawi odmienione imię w wołaczu.
Podobnie jak w przypadku dopełniacza można odszukać poprzez filtrowanie rekordów te osoby, dla których program nie uzupełnił samodzielnie pola wołacz. Wołacza w treści lub w temacie listu używa się w sytuacji, w której chcieliby Państwo np. wezwać odbiorcę do wykonania określonego zadania np. #WIM# zapoznaj się z naszą najnowszą usługą. Po wysłaniu maila AnoMail zamieni pole personalizacji #WIM# na np. „Stefanie zapoznaj się z naszą najnowszą usługą…”.
Stwórz wrażenie, że list wysyłasz do jednej osoby
Personalizacja wiadomości e-mail jest istotna, ponieważ sprawia, że odbiorcy czują się bardziej docenieni i zainteresowani, co przekłada się na wyższe wskaźniki otwarć i kliknięć. Zmniejsza się także ryzyko klasyfikacji lub oznaczenia listu jako spam.
Zwroty warunkowe zależne od płci adresata listu pozwalają jeszcze bardziej dopasować treść wiadomości do preferencji odbiorcy, tworząc wrażenie indywidualnego podejścia i zwiększając współczynniki konwersji.
Inna treść dla kobiet i mężczyzn
Zwroty warunkowe zależne od płci odbiorcy
Jeżeli odmiana imion przez przypadki to za mało to można użyć funkcji Wypełnij zwroty warunkowe. Tę funkcję warto stosować w przypadku tzw. cold mailingów czyli seryjnych wysyłek, które mają sprawić wrażenie, że list wysyłany jest tylko do jednej osoby, którą Państwo „znacie”. Funkcja o nazwie Wypełnij zwroty warunkowe dostępna jest w edytorze kontaktów pod przypiskiem Rekordy.
Kupił Pan, kupiła pani lub kupili Państwo
Dzięki zwrotom zależnym od płci odbiorcy listu można przygotowywać spersonalizowane teksty w stylu „Szanowny Panie, lub Szanowni Państwo ewentualnie Zakupiła Pani, Zakupił Pan, Zakupili Państwo itd.”. Program w określone pole personalizacji np. #PP1# lub #PP2# wstawi dany zwrot np. „Kupił Pan” u wszystkich osób w bazie, które mają oznaczoną płeć jako mężczyzna.
W jednym liście (bazie) można używać wielu różnych zwrotów zależnych od płci, które sprawią, że list będzie wyglądał tak, jakby był napisany przez Państwa tylko do jednej osoby. Przygotowanie spersonalizowanego tekstu zajmie trochę czasu ale z pewnością opłaci się zwłaszcza gdy będziecie chcieli wysyłać mailingi sprzedażowe.
Odbiorca jest przekonany, że list był zaadresowany tylko do niego
Przygotowanie bazy zawierającej różne zwroty warunkowe zależne od płci wymaga poświęcenia trochę czasu ale po wysyłce mailingu przygotowanego w ten sposób należy się spodziewać o wiele większego odzewu niż w przypadku zwykłych wysyłek, w których nie używa się pół personalizacji. Dodatkowo można odmienić imię (#WIM# – w wołaczu np. Tomaszu) lub w treści umieścić nazwisko stosując pole #NZW#.
Zwroty warunkowe wzmacniają efekt sprzedażowy
Funkcja zwrotów warunkowych często wykorzystywana jest w przypadku sklepów internetowych gdyż można ją rozwinąć podając np. nazwę produktu, który klient kupił i zaproponować mu kolejny. Nazwę produktu np. telewizor wstawia się do pola personalizacji np. #PP2# a w treści listu umieszcza #PP1# #PP2# i po wysłaniu odbiorca zobaczy tekst „[…] kupił Pan telewizor […]” lub „[…] kupiła Pani buty […]”.
Pisząc treść newslettera nie należy zapominać o unikaniu spamerskich zwrotów, przez które list może być potraktowany automatycznie jako spam. W oknie edycji listu należy nacisnąć przycisk Sprawdź i zobaczyć, których tekstów unikać. Przy okazji warto zapoznać się z artykułem pt.: Jak zwiększyć dostarczalność poczty?
Rozpoznawanie płci z adresu e-mail
Program na podstawie imienia jest w stanie rozpoznać płeć odbiorcy listu. Cyfra 1 w polu personalizacji „Płeć” oznacza mężczyznę, 0 oznacza kobietę, pusty wpis lub inna wartość oznacza, że AnoMail będzie np. zwracał się do odbiorcy np. „Szanowni Państwo”. Jeżeli nie zbieracie informacji o swoich klientach to przynajmniej używanie zwrotów Pan lub Pani może sprawić, że Wasz newsletter będzie nieco inny niż newslettery od konkurencji.
Jeżeli w Państwa bazie nie ma imion to program posiada funkcję do rozpoznawania imion i nazwisk na podstawie adresu e-mail. Można z niej skorzystać przechodząc do Edytora kontaktów i wybierając funkcję Uzupełnij brakujące wpisy. Program odgadnie imiona i nazwiska i wprowadzi je do Państwa bazy danych.